ازسرگیری گشت های مشترک نیروهای آمریکا و کردهای سوریه

سرویس جهان- بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، گشت های مشترک نیروهای کرد سوریه و نظامیان آمریکایی در دو استان حسکه و دیرالزور از سر گرفته شده است.

به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر سوریه در گزارش هایی از تشدید فعالیت نیروهای آمریکا در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، بویژه آغاز مجدد گشت زنی های مشترک با نیروهای دموکراتیک سوریه در دو استان حسکه و دیرالزور خبر داد.

بر اساس این گزارشها، طی یک هفته گذشته، دو گشت مشترک نظامیان آمریکایی و نیروهای کرد سوریه در نزدیکی شهرک قحطانیه در استان حسکه و شهر السحیل در شرق استان دیرالزور انجام شده است.

این گشت زنی ها در راستای مقابله با نیروهای وابسته به داعش صورت گرفته است.

نیروهای آمریکایی، به صورت دوره ای گشت های مشترکی را نیز به همراه نیروهای ترکیه در نوار مرزی ترکیه و سوریه انجام می دهند.

همزمان تعداد بیشتری کاروان نظامی آمریکا از طریق اقلیم کردستان عراق وارد این مناطق شده است. بر اساس گزارش نشریه آمریکایی کردل، ارتش آمریکا در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه، بویژه در نزدیکی میدان های نفتی و گازی تحت کنترل کردهای سوریه بیش از 20 پایگاه نظامی ایجاد کرده است.

نیروهای آمرکیایی در سال 2014 و به دنبال محاصره شهر کردنشین کوبانی توسط داعش اقدام به مداخله نظامی در سوریه کرده و بعد از بمباران مواضع داعش در کوبانی و با پیشروی نیروهای کرد، موسوم به یگان های مدافع خلق نیروهای نظامی را نیز در شمال و شمال شرق سوریه مستقر کردند.

در ابتدا بیش از 2000 نیروی نظامی آمریکا وارد مناطق تحت کنترل کردهای سوریه شدند اما دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا حدود 1000 تن از نیروهای این کشور را در آستانه حمله ترکیه به نیروهای کرد در اکتبر 2019 از سوریه خارج کرد.

کد خبر 2771475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha