برنامه جامع حوزه عمرانی شهرداری‌های استان ایلام تدوین شود

سرویس ایلام - معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در نشست تعاملی با دادستان مرکز استان ایلام، بازرس کل استان، شهردار و اعضای شورای شهر جهت بررسی عملکرد شورای و شهرداری و تاکید بر انجام صحیح وظایف شهرداری، عنوان کرد: برنامه جامع حوزه عمرانی شهرداری‌های استان تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سعید هژبری ضمن تشکر از شهرداری‌های استان در عمل به ۲۸ وظیفه سنگین و خدمت‌رسانی به مردم، خاطرنشان کرد: شهرداری بعنوان متولی شهر و نظارت کننده بر شهرسازی اگر به درستی عمل کند، نزد مردم سرمایه اجتماعی زیادی خواهند داشت.

معاون عمرانی استاندار ایلام نسبت به عدم وجود سایت دفع نخاله جزء تذکر داد و، تأکید کرد: استان در حوزه پسماند عقب‌ماندگی دارد و در این زمینه معاونت عمرانی استانداری برای ایجاد کارخانه بازیافت و مرکز پسماند آماده مساعدت به شهرداری است.

هژبری گفت: برای داشتن چشم‌انداز و پیشرفت در حل مهم‌ترین زیرساخت‌های شهری، برنامه جامع حوزه عمرانی شهرداری ها باید تدوین شود تا مشخص باشد در حوزه‌های مختلف پسماند، فضای سبز، ترافیک، آرامستان، بلوارها، پارکها، سد معابر و... در سال آینده چه وضعیتی خواهد داشت.

وی اربعین را دریچه توسعه استان ایلام دانست و گفت: به خاطر اربعین قدرت چانه زنی مسئولین استانی در مرکز افزایش یافته و از محل اربعین کمک‌های خوبی به شهرداری‌های استان انجام شده‌ است.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: با تلاش معاونت عمرانی استانداری و مساعدت وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها، برنامه تکمیل سامانه پایش تصویری شهرها و مسیرهای منتهی به اربعین در حال عملیاتی شدن است.

وی افزود: تجهیز ناوگان آتش نشانی استان، اختصاص ۵۰۰ باکس زباله، نوسازی اتوبوس‌ها و... به برکت اربعین در استان انجام شده است.

هژبری از پشتیبانی دستگاههای نظارتی، بازرسی و دادستانی در حمایت از شهرداری‌ها تقدیر کرد و گفت: نافی خدمات کارکنان خدوم شهرداری نیستیم ولی برخی کاستی‌ها می‌تواند این خدمات را تحت‌الشعاع قرار دهد که شهرداری باید با ارائه برنامه جامع بتواند حداکثر رضایتمندی را ایجاد کند.

کد خبر 2771491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha