۸ پروژه صنایع دستی در ارومیه افتتاح شد

همزمان با فرارسیدن روز جهانی و هفته صنایع‌دستی، پروژه‌های صنایع‌دستی چند استان از جمله پروژه موزه صنایع‌دستی ارومیه به صورت برخط با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

به گزارش کردپرس، بزرگداشت روز جهانی و هفته صنایع‌دستی، با حضور سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مریم جلالی، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، علی طلوعی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری کشور، تعدادی از نمایندگان مجلس، جمعی از مدیران، فعالان حوزه صنایع‌دستی، صنعتگران، پیشکسوتان و سرمایه‌گذاران این حوزه در محل سالن آمفی‌تئاتر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

در این مراسم، پروژه‌ های آذربایجان غربی نیز به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح شد. این پروژه‌ها شامل  موزه و کارگاه‌های  تولیدی و آموزشی صنایع دستی می‌شود.

اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی هشت پروژه افتتاحی برای هفته صنایع‌دستی دارد که افتتاح موزه صنایع‌دستی ارومیه در مدرسه هدایت یکی از این پروژه‌ها است که در آن آثار صنایع‌دستی باارزش و قدیمی از سطح استان به نمایش گذاشته شده است.

صنایع چوبی از جمله منبت، معرق، چرم‌دوزی، نگارگری، سفال‌گری و ... از جمله آثار به نمایش درآمده در این موزه هستند که علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از آن بازدید کنند.

برگزاری نشست‌های تخصصی و جشنواره‌ها و اجرای تولید زنده در مناسبت‌های خاص متناسب با تقویم در ایام نوروز و روز جهانی صنایع‌دستی و...، ارائه مشاوره به هنرمندان و هنرجویان صنایع‌دستی، برگزاری نمایشگاه‌ها به‌صورت مستمر و طراحی خلاقانه، تولید و آموزش برنامه‌هایی برای جذب گردشگر و هنرجویان و دانشجویان و اساتید، دارای فروشگاه و...، موضوع فروش، ارتباط بیشتر بین هنرمندان، ایجاد فضای کارگاهی برای دانشجویان این حوزه و ترویج هنرهای صنایع‌دستی، ازجمله دیگر اهداف ایجاد این مکان است.

کد خبر 2771552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha