فرار دسته جمعی شهروندان از ترکیه

سرویس جهان- بر اساس گزارش خبرگزاری نیوهیومریترین، نزدیک به سازمان ملل، در سال گذشته بیش از 115 هزار تن از شهروندان ترکیه از کشورهای غربی درخواست پناهندگی کرده اند.

به گزارش کردپرس، خبرگزاری نیوهیومریترین، نزدیک به سازمان ملل، از افزایش شدید درخواست پناهندگی شهروندان ترکیه از کشورهای غربی خبر داده است. بر این اساس، در سال گذشته بیش از  115 هزار تن از شهروندان این کشور درخواست پناهندگی از کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی داشته اند.

بر اساس این گزارش، ترکیه بعد از سوریه و افغانستان، سومین کشوری است که بیشترین تقاضای پناهندگی در آن گزارش شده است. در سال گذشته میزان تقاضای پناهندگی شهروندان این کشور از کشورهای غربی 82 درصد افزایش داشته است.

در همین حال، مهاجرت شهروندان ترکیه به کشورهای آمریکای شمالی، بویژه ایالات متحده افزایش قابل توجهی داشته و در حالی که در سال 2021 فقط 1400 نفر از شهروندان ترکیه به صورت غیرقانونی وارد آمریکا شده بودند، این آمار در سال 2023 به حدود 15500 تن رسیده است.

بر اساس این گزارش، کردها و مخالفان حکومت رجب طیب اردوغان همواره از جمله افرادی بوده اند که اجبارا از ترکیه فرار کرده و در دیگر کشورها بویژه کشورهای غربی سکونت گزیده اند.

کد خبر 2771592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha