زمین ۱۵ هزار متقاضی مسکن ملی در سنندج تامین شد

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: با الحاق ۳۰۰ هکتار به اراضی مسکن ملی، زمین ۱۵ هزار متقاضی دیگر در سنندج تامین شد.

به گزارش کرد پرس، جهانگیر الیاسی در جلسه شورای مسکن استان کردستان، با بیان اینکه تعهد ما در استان ساخت ۳۶ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن حمایتی است، گفت: تاکنون ۹۲ هزار نفر در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که سه برابر تعهد استان است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل توپوگرافی خاص استان، آماده سازی اراضی زمان بر و پرهزینه است، افزود: هدف ما ساماندهی تمام متقاضیان است و زمین های مورد نظر در نقاط مختلف استان شناسایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان اظهار کرد: ۲۷ هکتار در نایسر و برازان و ۲۰۰ هکتار در شمال شهر به اراضی مسکن ملی اضافه شده است.

الیاسی ادامه داد: از مسئولان تقاضا می شود با قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرک نیشتمان زمینه را برای ساخت و سازهای قانونی فراهم کنند.

وی با بیان اینکه استان کردستان در حال حاضر با چالش تامین زمین برای متقاضیان مسکن ملی روبرو است، یادآور شد: به دلیل کوهستانی بودن منطقه، آماده سازی زمین ها زمان بر و پرهزینه است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان بیان کرد: با وجود این مشکلات، مسئولان استان در تلاش هستند تا زمین مورد نیاز تمام متقاضیان را تامین کنند.

الیاسی گفت: در حال حاضر ۲۷ هکتار به اراضی مسکن ملی در سنندج اضافه شده و ۲۰۰ هکتار دیگر نیز در حال آماده سازی است.

رزمایش بازآفرینی شهری برگزار می شود

معاون مسکن و شهرسازی کردستان نیز در این جلسه در مورد وضعیت استان در اجرای این برنامه، اظهار کرد: استان کردستان براساس پایش استان ها در بافت فرسوده رتبه دهم را دارد.

جمشیدی افزود: تعهدات استان براساس سهمیه در نظر گرفته شده برای نوسازی بافت فرسوده پیگیری شده و در حوزه نوسازی استان هشتم کشور هستیم ولی در زمینه تشویقی عملکرد مطلوبی نداریم.

وی با بیان اینکه بسته های تشویقی برای بافت های فرسوده از سوی شرکت بازآفرینی ایران در نظر گرفته شده است، ادامه داد: اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم در این زمینه نیاز ضروری است و باید در قالب های مختلف دنبال شود.

معاون مسکن و شهرسازی کردستان  یادآور شد: رزمایش بازآفرینی شهری هفته آینده در استان برگزار می شود که در این حوزه نیز نیازمند اطلاع رسانی هستیم.

جمشیدی بیان کرد: سه مدرسه در شهرهای سقز، قروه و بیجار در قالب طرح بازآفرینی بافت فرسوده مورد توجه قرار گرفت و در سفر رییس جمهور جمهور شهید اعتبارات مورد نیاز برای آن در نظر گرفته شد.

کد خبر 2771647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha