مرز خسروی مهیای میزبانی از دو میلیون زوار حسینی است

استاندار کرمانشاه  در بازدید از زیرساخت های مرزی، از آمادگی مرز بین المللی خسروی برای میزبانی از دو میلیون زوار حسینی در اربعین امسال خبر داد.

به گزارش کردپرس محمدطیب صحرایی در حاشیه برنامه بازدید از زیرساخت ها و امکانات مرزهای خسروی و پرویزخان، عنوان کرد: این دو مرز مبادلاتی، دو ظرفیت بزرگ و نقطه قوت برای پیشرفت و تعالی استان کرمانشاه هستند و در دوران دولت شهید رئیسی اقدامات بسیار خوبی برای ارتقای زیرساخت های آن ها صورت گرفته است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: به صورت میدانی امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز رفاهی، خدماتی، افامتی، حمل و نقل، بهداشتی و درمانی در مرز خسروی برای میزبانی بهتر از زوار اربعین مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: خوشبختانه امکانات اقامتی، خدماتی، درمانی، رفاهی و ... مورد نیاز در مسیر عبور زوار اربعین فراهم شده و پروژه‌های در دست اقدام هم تا قبل از اربعین به بهره‌برداری می‌رسند.

صحرایی عنوان کرد: با توجه رضایت خاطر زائران حسینی در سال گذشته، امسال شاهد اقبال بسیار بیشتری از مرز خسروی خواهیم بود.

وی گفت: مقدمات و امکانات لازم در مرز خسروی برای پذیرایی از حدود دو میلیون زوار حسینی کاملا آماده است 

مدیر ارشد استان در ادامه به تشریح برنامه بازدید از زیرساخت‌های مرز پرویزخان پرداخت و گفت: در سفری که اخیرا به اقلیم کردستان صورت گرفت، توافقات بسیار خوبی با طرف مقابل برای گسترش زیرساخت‌های مرز پرویزخان انجام گرفت.

صحرایی عنوان کرد: اولویت اصلی استان در مرز پرویزخان، تسهیل و تسریع در ترازیت کالا و تردد مسافر به صورت ایمن است.

وی گفت: هم اکنون به صورت همزمان روزانه صدها کامیون سوخت و کامیون های حمل کالا و میوه و تره بار در این مرز تردد دارند که این شرایط نیازمند یک ساماندهی مناسب است تا هیچ کدام از این حوزه‌ها دچار آسیب نشوند.

مدیر ارشد استان یادآور شد: با تصمیماتی که امروز اتخاذ شد در آینده نزدیک شاهد جداسازی تردد کامیون ها در سه حوزه حمل سوخت، کالاهای صادراتی و میوه و تره بار خواهیم بود.

صحرایی در ادامه از انجام توافقات لازم با طرف عراقی برای تعریض پل واقع در نقطه صفر مرزی پرویزخان خبر داد و گفت: اجرای شدن این پروژه مهم نیازمند کسب مجوزهایی در سطح ملی است و پس از دریافت این مجوزها، سریعا این طرح اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: محوطه خاکی پرویزخان در فصل های تابستان و زمستان مشکلات بسیاری را برای عبور و مرور کامیون ها ایجاد می کند که با برنامه ریزی صورت گرفته عملیات اجرایی آسفالت این محوطه توسط اداره راهداری تا ۱۰ روز آینده آغاز می شود.

مدیر ارشد استان در ادامه به برخی واگذاری‌های غیرکارشناسی در مرز پرویزخان اشاره کرد و گفت: این واگذاری‌ها منطق درستی نداشته و نیازمند بازبینی و بازنگری است.

صحرایی عنوان کرد: همچنین با اجرای برنامه ها و تمهیدات لازم و ارتقای نظارت‌ها و مراقبت‌ها، تلاش می کنیم از پدیده شوم قاچاق سوخت از طریق مرز جلوگیری کنیم.

استاندار کرمانشاه همچنین به برنامه ساماندهی مسیر تردد مسافری و گردشگری اشاره کرد و گفت: مسیر تردد فعلی چندان مناسب نیست و نیازمند یک بازسازی جدی است و امیدوارم با کارهایی که صورت خواهد گرفت ظرف دو ماه آینده وضعیت این مسیر به شکل محسوسی تغییر کند

کد خبر 2771658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha