مسرور بارزانی: امنیت منطقه به نفع همه خواهد بود/ باقری: دین، تاریخ و سرنوشت مشترکی با اقلیم کردستان داریم

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مسرور بارزانی در دیدار با سرپرست وزارت خارجۀ ایران، ضمن گفتگو دربارۀ مسایل سیاسی و امنیتی منطقه، تأکید کرد که امنیت و آرامش در منطقه به نفع همگان خواهد بود.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری وشه، مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان روز جمعه 14/ 6/ 2024 با علی باقری سرپرست وزارت خارجۀ ایران در اربیل دیدار و گفتگو کرد.

مسرور بارزانی در این دیدار گفت: از طرف خودم و دولت و مردم اقلیم کردستان به جناب آقای باقری سرپرست وزارت خارجۀ جمهوری اسلامی ایران خوش آمد می گویم.

بارزانی افزود: ما دیدار و گفتگوی بسیار خوبی با جناب وزیر خارجه ایران داشتیم و بر سر موضوع گسترش روابط دو جانبه، بهبود روابط اقتصادی میان ایران و عراق و بویژه اقلیم کردستان و همچنین دربارۀ ثبات سیاسی در منطقه و مشکلات منطقه بحث و تبادل نظر کردیم.

باقری نیز در این دیدار تأکید کرد: ما دین مشترک، تاریخ مشترک و سرنوشت مشترکی با اقلیم کردستان داریم. همین موضوع عامل همراهی ما خواهد بود و زمینه ساز روابط قدرتمند بی مانندی در منطقه شده است تا آرامش و امنیت و ثبات در منطقه بوجود آورد. این قدرت روابط سبب شده است تا دشمنان چشم طمع به آن بدوزند. زیرا آنان مایل نیستند که چه در ایران، چه در عراق و چه در منطقه امنیت وجود داشته باشد.

سرپرست وزارت خارجه با بیان اینکه دشمنان نمی‌خواهند ثبات و آرامش ما را در ایران، عراق و منطقه ببینند، گفت. هوشیاری رهبران و مقامات عالی ایران و عراق و دوستان و برادران در اقلیم کردستان اجازه نخواهد داد دشمنان هیچگونه روزنه و فرصتی برای سوءاستفاده پیدا کنند.

شایان ذکر است علی باقری و هیأت همراهش صبح روز جمعه 14/ 6/ 2024 علی باقری سرپرست وزارت خارجۀ ایران پس از سفر بە بغداد وارد اربیل شد.

باقری در سفر بە بغداد با رؤسای قوای سەگانۀ عراق دربارۀ مسایل سیاسی و امنیتی مشترک دیدار و گفتگو کرده بود و در سفر بە اربیل نیز با مسعود بارزانی، رئیس حزب دمکرات کردستان، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان و مسرور بارزانی رئیس دولت اقلیم کردستان دیدار و گفتگو خواهد کرد.

همچنین بر اساس برنامۀ اعلام شدە، سرپرست وزارت خارجۀ ایران در چارچوب سفر دو روزۀ خود به عراق و اقلیم کردستان، بعدازظهر امروز با سفر بە سلیمانیە، دیدار و گفتگویی با بافل طالبانی، رئیس اتحادیۀ میهنی کردستان خواهد داشت.

کد خبر 2771674

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha