دیدار رئیس اقلیم کردستان با سرپرست وزارت خارجۀ ایران

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان در اربیل با علی باقری سرپرست وزارت خارجۀ ایران دیدار کرد و در این دیدار، دو طرف بر گسترش روابط میان اربیل و تهران تأکید کردند.

به گزارش کردپرس به نقل از تلویزیون روداو، علی باقری سرپرست وزارت خارجۀ ایران روز جمعه، 14/ 6/ 2024 در چارچوب سفر دو روزۀ خود به عراق و اقلیم کردستان، پس از دیدار با نخست وزیر اقلیم کردستان در اربیل، با نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان نیز دیدار و گفتگو کرد.

دیدار رئیس اقلیم کردستان با سرپرست وزارت خارجۀ ایران

بر اساس اطلاعیۀ ریاست اقلیم کردستان، در این دیدار، دو طرف بر اهمیت روابط میان جمهوری اسلامی ایران و عراق و اقلیم کردستان بر اساس اصل حسن همجواری و منافع مشترک تأکید کردند و خواست و ارادۀ خود را برای گسترش و پیشبرد روابط بویژه در زمینۀ اقتصادی و تجاری نشان دادند.

در این دیدار، باقری، از مقامات اقلیم کردستان تشکر کرد که در زمینۀ ارائۀ خدمات به زائران حسینی و تسهیل امور زیارتی عتبات عالیات در عراق، با زائران همکاری می کنند.

همچنین، نچیروان بارزانی نیز ایران را یک کشور و همسایۀ با اهمیت خواند و به پیشینۀ روابط تاریخی و فرهنگی میان ایران و اقلیم کردستان اشاره کرد.

شایان ذکر است علی باقری و هیأت همراهش صبح روز جمعه 14/ 6/ 2024 علی باقری سرپرست وزارت خارجۀ ایران پس از سفر بە بغداد وارد اربیل شد.

باقری در سفر بە بغداد با رؤسای قوای سەگانۀ عراق دربارۀ مسایل سیاسی و امنیتی مشترک دیدار و گفتگو کرده بود و در سفر بە اربیل نیز ابتدا با مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان دیدار کرد و در این دیدار، دو طرف بر ثبات و امنیت منطقه و گسترش همکاری اقتصادی میان اربیل و تهران تأکید کردند.

همچنین بر اساس برنامۀ اعلام شدە، سرپرست وزارت خارجۀ ایران در چارچوب سفر دو روزۀ خود به عراق و اقلیم کردستان، با مسعود بارزانی، رئیس حزب دمکرات کردستان، نیز دیدار خواهد کرد و بعدازظهر امروز با سفر بە سلیمانیە، دیدار و گفتگویی با بافل طالبانی، رئیس اتحادیۀ میهنی کردستان خواهد داشت.

دیدار رئیس اقلیم کردستان با سرپرست وزارت خارجۀ ایران

کد خبر 2771679

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha