از همه طرف‌ها می‌خواهیم در برابر اقدامات ترکیه به وظایف خود عمل کنند

سرویس سوریه - مدیریت خودگردان با یاد کردن از جان‌باختگان کشتار سیفو از طرف‌های مرتبط خواست تا به وظایف خود در برابر اقدامات ترکیه عمل کنند.

به گزارش کردپرس، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه در بیانیه‌ای ضمن یاد از جان‌باختگان کشتار علیه آشوریان که به کشتار سیفو معروف است از طرف‌های مرتبط خواست تا به وظایف خود در برابر اقدامات ترکیه علیه مردم شمال ‌و شرق سوریه عمل کنند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، به مناسبت یکصد و نهمین سالگرد کشتار سفو که حکومت عثمانی‌ علیه مردم سریانی-آشوری انجام داد، مدیریت خودگردان بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه مدیریت خودگردان آمده است:  «قدرت حکومت عثمانی بر اساس پروژه کشتار مردم و تحت سلطه قرار دادن آنها و سیاست‌های نابودی هویت مردم بنا شد. دولت ترکیه نیز همین مسیر را طی کرده و تا امروز نیز همان سیاست‌های عثمانی ها را ادامه می‌دهد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «کشتار سیفو در سال ۱۹۱۵ و قتل عام تور عابدین از کشتارهایی هستند که عثمانی‌ها انجام دادند. آنها همچنین قتل‌عام‌ های زیادی در سوریه و لبنان انجام دادند. این سیاست‌ها و کشتارها در مناطق تحت تصرف ترکیه مانند عفرین و دیگر مناطق سوریه نیز توسط ترکیه تکرار شده است.»

در پایان بیانیه مدیریت خودگردان آمده است: «در سالگرد کشتار سیفو، از همه جان‌باختگان کشتار یاد می‌کنیم و سیاست‌های نابودی و انکار را به شدت محکوم می‌کنیم. آنچه ترکیه امروز انجام می‌دهد جنایات جنگی و سیاست‌های نسل‌کشی است و این دولت باید پاسخگو باشد. ما از همه احزاب طرفدار دموکراسی و عدالت می‌خواهیم که در برابر اقدامت ترکیه به وظیفه خود عمل کنند و کشتارهای این دولت را در سطح جهانی افشا کنند و عاملان این کشتارها را مجازات کنند.»

لازم به ذکر است که کشتار ارامنه، آشوریان و یونانیان که به کشتار سیفو مشهور است در بین سال‌های ۱۹۱۵ تا ۱۹۲۴ توسط «ترک‌های جوان» رقم خورد. در این کشتار که از نواحی شمالی آناتولی تا آدانا در جنوب غربی و حکاری در جنوب شرقی صورت گرفت، نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار ارمنی، ۷۵۰ هزار آشوری و ۳۰۰ هزار یونانی کشته شدند.

کد خبر 2771708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha