برخی از نیروهای سیاسی استان کرکوک برای توافق درخصوص تشکیل شورای این استان بدون مشارکت اتحادیه میهنی تلاش می کنند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- ریبوار طاها، رئیس فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان در شورای استان کرکوک،با اشاره به تلاشهای برخی از نیروهای سیاسی استان کرکوک  برای توافق درخصوص تشکیل شورای استان کرکوک بدون مشارکت اتحادیه میهنی، گفت: شورای استان کرکوک، ظرف 10 روز پس از تعطیلات عید قربان تشکیل خواهد شد.

به گزارش کردپرس، ریبوار طاها، رئیس فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان در شورای استان کرکوک در مصاحبه با هردی محمد، خبرنگار شبکه رسانه ای «رووداو» اقلیم  کردستان،با بیان اینکه نشست شورای استان کرکوک قرار بود طبق موعدی که محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در دیدار با نیروهای سیاسی کرکوک، تعیین کرده بود، قبل  از عیدقربان برگزار شود، اما  تعلل و مداخله برخی از احزاب سیاسی، مانع تشکیل این شورا شد،افزود:شورای استان کرکوک تنها شورای استانی در عراق است که با گذشت 6 ماه از برگزاری انتخابات، هنوز فعالیت  خود را آغاز نکرده است.

ریبوار طاها با این توضیح که  قراراست نشست اعضای شورای استان کرکوک یک هفته تا 10 روز پس از تعطیلات عیدقربان برگزار شود، تصریح کرد:برگزاری این نشست آغاز خوبی برای توافق بر سر تشیکل شورای استان کرکوک خواهد بود.

ریبوار طاها در خصوص اینکه آیا احزاب برنده انتخابات شورای استان کرکوک تاکنون به توافقاتی در خصوص تشکیل شورای این استان  دست یافته اند؟ گفت: هنوز توافقی بین این احزاب صورت گرفته است، زیرا برخی از طرف های عربی،ترکمانی و کرُد تلاش کردندکه بدون مشارکت اتحادیه میهنی کردستان درخصوص تشکیل شورای استان کرکوک به توافق برسند.

وی در خصوص موضع اتحادیه میهنی کردستان در صورت توافق میان نیروهای سیاسی استان کرکوک  برای تشکیل شورای استان کرکوک بدون مشارکت اتحادیه میهنی، با تاکید براینکه این حزب  در آن زمان موضع جدی اتخاذ خواهد کرد، افزود:هر حزبی که به کرکوک علاقه مند است نباید این کار را انجام دهد، زیراحذف لیستی که اکثریت کرسی های استانی مانند کرکوک را به دست آورده است، امکان پذیر نیست و نباید چنین اقدامی انجام گیرد، مگر اینکه اهداف و منافعی وجود داشته باشد که این موضوع دیگری به شمار می رود.

کد خبر 2771806

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha