اگر هدف کمک‌رسانی است، چرا بافت جمعیتی عفرین و شمال سوریه را تغییر می‌دهید؟

سرویس سوریه - «ابراهیم شیخو» عضو سازمان حقوق بشر عفرین-سوریه با اشاره به اردوگاه‌های ساخته شده در عفرین و شمال و سوریه توسط هلال احمر قطر، اعلام کرد که اگر هدف این سازمان کمک‌رسانی است، چرا بافت جمعیتی آن مناطق را تغییر می‌دهند؟

به گزارش کردپرس، «ابراهیم شیخو» یکی از اعضای سازمان حقوق بشر عفرین-سوریه در مصاحبه‌ای با بیان اینکه هلال احمر قطر بیش از ۴۰ اردوگاه را در عفرین و ۱۳ اردوگاه را در شمال سوریه ساخته و خانواده‌های شبه‌نظامیان غیر سوری در آنها اسکان داده شده اند، اعلام کرد که اگر هدف هلال احمر قطر کمک کردن  است، چرا بافت جمعیتی منطقه در حال تغییر است؟

به نوشته شبکه روناهی، «ابراهیم شیخو» عضو سازمان حقوق بشر عفرین-سوریه، در مورد اردوگاه‌هایی که هلال احمر قطر در عفرین و شمال سوریه ساخته است صحبت کرد.

«ابراهیم شیخو» اظهار داشت: «دولت ترکیه با حمایت سازمان‌های قطری و اخوانی در حال تغییر بافت جمعیتی مناطق تحت کنترلش در سوریه است.»

شیخو تصریح کرد که هلال احمر قطر ۱۳ اردوگاه ساخته است که می‌تواند ۷۰۰۰ تن را در شمال سوریه در خود جای دهد و بیش از ۴۰ اردوگاه را نیز در عفرین ساخته‌اند.

شیخو افزود که دولت ترکیه یک اردوگاه در روستای کردنشین باب با ۱۴۳ بخش ساخته است و خانواده هایی از مناطق خوتا، درعا، ادلب، اعزاز و باب سوریه و خانواده‌های فلسطینی در این اردوگاه‌ها اسکان داده شده‌اند.

ابراهیم شیخو یادآور شد که در عفرین بیش از ۷ هزار خانه و ۱۰ هزار مغازه شهروندان توسط خانواده‌های شبه‌نظامیان تصرف شده است.

شیخو در ادامه با اشاره به اینکه هدف این تشکل‌ها کمک به مردم محلی نیست، تاکید کرد که

مردم سوریه از سرزمین خود آواره شده‌اند و کشورشان مورد تهاجم قرار گرفته است. اگر هدف سازمان‌های کویتی و قطری کمک‌رسانی است، چرا بافت جمعیتی آن مناطق را تغییر می دهند؟

کد خبر 2771817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha