10 هزار شهروند اقلیم کردستان با ویزای گردشگری وارد عربستان شده‌اند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سخنگوی اداره کل حج و عمره اقلیم کردستان گفت: تاکنون حدود 20 شهروند اقلیم کردستان در عربستان مفقود شده‌اند، وزارت اوقاف اقلیم کردستان و عربستان در تلاش برای یافتن مفقودین هستند.

به گزارش کردپرس به نقل از کردستان24، کاروان ستونی سخنگوی اداره کل حج و عمره اقلیم کردستان گفت: «چندین بار به شهروندان اعلام کردیم که سفر به عربستان با ویزای گردشگری ریسک بزرگی است، اما متأسفانه نادیده گرفتند و از ابتدای ورود خود به عربستان دچار مشکل شدند».

سخنگوی اداره حج و عمره اقلیم کردستان تصریح کرد که بخش زیادی از شهروندان اقلیم کردستان و کل دنیا روزانه توسط پلیس عربستان به جده بازگردانده می‌شوند که آنجا برای بازگشت به مکه مجبور به پرداخت پول زیادی می‌شوند.

وی اشاره کرد که عربستان اعلام کرده که در سال جاری 500 هزار نفر از کسانی که ویزای گردشگری داشتند به همراه آنهایی که ویزای عمره داشتند، خود را به کوه عرفه رسانده بودند که باعث ازدحام جمعیت و موجب جانباختن 13 شهروند اقلیم کردستان شد.

نامبرده همچنین گفت که تاکنون حدود 20 شهروند اقلیم کردستان در عربستان مفقود شده‌اند، وزارت اوقاف اقلیم کردستان تمام و عربستان تلاش خود را برای یافت مفقودی ها به کار گرفته اند.

کاروان ستونی می‌گوید: «دولت اقلیم کردستان در سال جاری حدود 3 میلیارد دینار برای کاهش هزینه‌های حج به شهروندان اختصاص داد و از این روند حمایت کرد تا شهروندان به درستی وظایف خود را انجام دهند، همچنین آنهایی که با ویزای گردشگری وارد عربستان شدند، در هیچ کدام از مراحل حج شرکت نکردند و به همین خاطر مجبور شدند در خیابانها و جاهای گرم نزدیک کوه عرفه بمانند».

ستونی درمورد شمار افرادی که با ویزای یکساله عربستان وارد این کشور شده‌اند گفت: «بیش از 10 هزار نفر در اقلیم کردستان با ویزای یک سال و ویزای عمره برای انجام فرض حج وارد عربستان شده‌اند و متاسفانه توصیه های وزارت اوقاف را نادیده گرفته‌اند».

وی افزود: «متاسفانه دیدیم بسیاری از شهروندانی که از کشورهای دیگر با ویزای گردشگری به عربستان سفر کرده اند، جان خود را از دست دادند و تعدادی زیادی از آنها مفقود شدند».

 سخنگوی اداره حج و عمره اقلیم کرستان درمورد حجاج گم شده اعلام کرد: «از شهروندان، خانواده و بستگان زائران مفقود شده درخواست می‌کنیم به ما اطلاع دهند».

کد خبر 2771835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha