نخست وزیر اقلیم کردستان: موضوع مهاجران کُرد غرق شده در سواحل ایتالیا پیگیری شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان به دفتر روابط خارجه دستور داد پیگیری‌های لازم درمورد موضوع مهاجران سرنشین قایق غرق شده در سواحل ایتالیا انجام شود.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، دفتر روابط خارجه دولت اقلیم کردستان اعلام کرد: «به دستور مسرور بارزانی، رئیس دولت اقلیم کردستان، دفتر روابط خارجه از نزدیک در حال پیگیری موضوع قربانیان قایق غرق شده در سواحل ایتالیا است. تعدادی از سرنشینان قایق شهروند اقلیم کردستان بوده‌اند که تاکنون تعدادی از آنها نجات یافته‌اند اما هنوز اطلاعی از سرنوشت بقیه آنان در دست نیست».

در بیانیه دفتر روابط دولت اقلیم کردستان آمده است که علاوه بر تشکیل یک اتاق عملیاتی برای نظارت دقیق بر وضعیت، از طریق نمایندگی دولت اقلیم کردستان در ایتالیا هم با نهادها رسمی این کشور در ارتباط هستند تا اقدامات لازم برای قربانیان صورت گیرد.

ریزان محمد صالح، نماینده دولت اقلیم کردستان در ایتالیا اعلام کرد: «از روز اول به دستور جناب نخست وزیر درکنار وزارت داخله ایتالیا و نهادهای رسمی درحال پیگیری هستند. آنچه که تاکنون مشخص شده، جان باختن چهار تن در این حادثه است؛ یکی از آنان به محض رسیدن به ساحل جان باخته است و جسد سه نفر دیگر از آب بیرون آورده شده است».

 شایان ذکر است طبق اعلام صلیب سرخ ایتالیا، در حادثه غرق شدن قایق حامل 76 مهاجر در نزدیکی سواحل ایتالیا، 12 مهاجر نجات یافته و بقیه مفقود شده‌اند.

کد خبر 2771855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha