تنها رقیب آقای پزشکیان در انتخابات عدم مشارکت مردم است

دبیر حزب کارگزاران شاخه استان کردستان گفت: تنها رقیب آقای پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری عدم مشارکت مردم است و اگر مشارکت بالا باشد کسی رئیس جمهور خواهد بود که با هدف آشتی و تعامل با دنیا قدم به این عرصه گذاشته است.

صلاح فتحی در گفت و  گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: حضور آقای پزشکیان شوک بزرگی را به جامعه وارد کرد و هنوز هم بسیاری از مردم تائید صلاحیت ایشان را باور نکرده اند و فکر می کنم این بار شورای نگهبان که عملکرد ضعیفی را در زمان تائید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی داشت، به سفره کوچک شده مردم و تنگنا و مشکلاتی که مردم با توجه به حضور کسانی که در راس امور دولت و مجلس قرار گرفته اند، نگاه کرد و صلاحیت افراد را مورد بررسی قرار داد.

وی اظهار کرد: پس از مشکلات عدیده ای که کشور در چند سال اخیر با آن مواجه بوده، حاکمیت به این نتیجه رسیده که یک دست کردن فضای سیاسی کشور نه به نفع نظام است و نه مردم؛ از همین رو برای بازگشت جایگاه ایران در جوامع بین المللی تصمیم گرفت تا در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، فردی مانند آقای پزشکیان را تائید صلاحیت کند.

دبیر حزب کارگزاران شاخه استان کردستان افزود: حضور آقای پزشکیان در همین چند روز گذشته باعث شده که به نوعی شادی و نشاط به جمع مردم بازگردد و جوانان ما را به بهبود وضعیت آینده کشور امیدوار کند؛ در همین مراسم افتتاح دفتر ستاد انتخاباتی آقای پزشکیان در سنندج شاهد بودیم که مردم چه حضور باشکوهی داشتند و حضور آنها خاطره حضور مردم در انتخابات سال ۱۳۷۶ را زنده کرد.

فتحی ادامه داد: حضور آقای پزشکیان که اصالتا ترک اما زاده شهر مهاباد است، باعث شده که با بسیاری از مشکلات مردم کُرد از کودکی تا امروز آشنا باشد و خوشبختانه خودش هم از هیچ رانت و سهمیه ای برای طی کردن پله های ترقی استفاده نکرده و سال های سال معاون وزیر، وزیر، مشاور رئیس جمهور، نماینده مجلس و ... بوده و تجربه بالایی در امور اجرایی دارد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه بیشتر کسانی که تا امروز در پست های مهم حاکمیتی و دولتی قرار داشته اند، آشنایی مناسبی با ظرفیت نخبگان کُرد نداشته اند، نتوانسته آنگونه که باید از این ظرفیت ها بهره بگیرند و ریاست جمهوری آقای پزشکیان می تواند این ظرفیت های نهفته را زنده کند چرا که به درستی کُردها را می شناسد.

دبیر حزب کارگزاران شاخه استان کردستان بیان کرد: ریاست جمهوری آقای پزشکیان علاوه بر ایجاد امنیت و آرامش در میان ملت ایران، می تواند برای کشورهای همسایه، کشورهای غربی و شرقی نیز آرامش به دنبال داشته باشد و به کشورهای خارجی این پیام را بدهد که دیگر از قشر تند رویی که اکنون در سر کار هستند، خبری نیست و می توانند با قشر میانه رو و اصلاح طلبی که تجربه راه اندازی گفت و گوی تمدن ها را در کارنامه دارند، مذاکره کرده و اعتماد آنان را جلب کنند.

فتحی گفت: همین احساس آرامش در حوزه ملی و حوزه بین المللی می تواند بسیاری از مشکلات را حل کرده و قطعا خود به خود شاهد کاهش قیمت برخی اقلام و ثبات و آرامش روانی در سطح بازار خواهیم بود و در چنین شرایطی بدون شک حضور فردی مانند آقای پزکیان برای کشور لازم و ضروری است.

وی به میزان مشارکت مردم در این دوره از انتخابات نیز اشاره کرد و اظهار کرد: مردم دیگر به این درک رسیده اند که عدم حضور آنها پای صندوق رای می تواند عواقب بدی داشته باشد که در سال های گذشته شاهد آن بوده اند مانند مشکلات اقتصادی،؛ معیشتی و کوچک شدن سفره هایشان.

دبیر حزب کارگزاران شاخه استان کردستان افزود: با توجه به اتفاقات و اعتراضاتی که چند سال آن با آن مواجه بودیم، مردم در انتخابات مجلس با صندوق های رای قهر کردند، اما حضور شخصی مانند آقای پزشکیان می تواند آنها را دوباره آشتی داده و عدم حضور آنها برای سیستم حاکمیتی کشور مشکلی ایجاد نمی کند و تنها کسانی که از این عدم مشارکت متضرر می شوند، خود مردم هستند چرا که این عدم مشارکت باعث می شود افرادی که صلاحیت لازم را دارند، رای مورد نظر را به دست نیاورند.

فتحی ادامه داد: پیش بینی شخصی بنده از مشارکت مردم کردستان در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری بیش از ۵۰ درصد بوده و در دیگر استان های کشور نیز پیش بینی بیش از ۶۰ درصد می شود؛ بنده نیز به عنوان یک اصلاح طلب و حامی آقای پزشکیان علاقمندم که مردم پای کار بیایند، چرا که تنها رقیب آقای پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری عدم مشارکت مردم است و اگر مشارکت بالا باشد کسی رئیس جمهور خواهد بود که با هدف آشتی و تعامل با دنیا قدم به این عرصه گذاشته است.

وی به مهمترین مطالبات مردم کرد از رئیس جمهور آینده نیز اشاره کرد و یادآور شد: مطالبات مردم کردستان همیشه ثابت بوده و آنها انتظار دارند که تبعیضی میانشان با مردم دیگر نقاط ایران قائل نباشند؛ از ظرفیت نخبگان کرد استفاده شود؛ اعتبارات جهشی برای محرومیت زدایی در کردستان اختصاص یابد و مشکلات و معضلاتی که مختص اقوام است را شناسایی و حل کنند.

دبیر حزب کارگزاران شاخه استان کردستان بیان کرد: دغدغه کولبران را حل کنند؛ داد و ستد در مرز را برای مرزنشینان آسان کنند؛ با توجه به اینکه یک استان کشاورزی هستیم برنامه های خاصی برای توسعه این بخش تبیین شود؛ در حوزه گردشگری سرمایه گذاری صورت گیرد؛ فرصت برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم کنند.

فتحی گفت: خوشبختانه بخش عمده این مطالبات را آقای پزشکیان متعهد شده که در صورت ریاست جمهوری حل کند و همانطور که دولت های قبلی اصلاح طلب نشان داده اند که به متعهدات خود به کردها پایبند هستند، مطمئن هستیم که آقای پزشکیان نیز به این وعده ها پایبند خواهد بود.

وی اظهار کرد حضور کُردهای اهل سنت در ستاد مرکزی تهران دکتر پزشکیان بیشتر از هر کاندیدای ریاست جمهوری در طول ادوار این انتخابات به چشم می خورد  و این نشان می دهد که به خوبی ظرفیت نخبگان کُرد اهل سنت را می شناسد و می تواند از آنها بهره بگیرد.

کد خبر 2771858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha