پیام حزب اتحاد اسلامی کردستان در پی غرق شدن قایق حامل پناهجویان کُرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- دبیر کل اتحاد اسلامی کردستان در پی عرق شدن قایق حامل مهاجران کُرد در سواحل ایتالیا پیامی منتشر کرد و درخواستی به دولت اقلیم کردستان ارائه کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از مودا میدیا، متن پیام دبیر کل اتحاد اسلامی کردستان: «از دولت انتقالی میخواهم برای ناامیدیها، مهاجرت جوانان و فجایعی از این قبیل حد و مرزی تعیین کند".

مهاجرت برای حفظ باورها و اعتقادات سنت بزرگان تاریخ است اما آن چه در این برهه از حکمرانی کُردی در حال رخ دادن است، متفاوت است، آنچه اکنون دیده میشود؛ ترک میهن، آوارگی و گفتار شدن به انواع مشکلات، خطرات و نابودی‌ها است، این مهاجرتها داوطلبانه نیست بلکه یک روند مهاجرت اجباری، آواره کردن و اخراج است که عوامل زیادی پشت آن است. فضای ناخوشایندی از ناامیدی، محرومیت، ستم اجتماعی، بیکاری و ناامنی ایجاد شده است. عاقبت هربار عده‌ای که از از جهنم ناامیدی میهن خود فرار کرده اند قربانی می‌شوند، این بار هم در عید قربان فرزندان این ملت تنها و بی‌کس قربانی شده و در دریای غریبی غرق شدند، ما تسلیت و همدردی خود را به مناسبت این ضایعه غم انگیز به خانواده گرامی این شهیدان ابراز میداریم و از خداوند منان برای انا طلب مغفرت و قراردادن آنها در مقام والای شهادت خواستاریم. با قلبی پر از حسرت از دولت انتقالی میخواهم برای این ناامیدیها و فجایع حد و مرزی تعیین کند و جوانانمان را آشتی دهد، از موضع غفلت و تخیل پایین بیایند و تدابیر لازم و قانونیِ اساسی برای بازگراندن توازن و عدالت به نهادهای اداری و تجدید ساختار روابط با دولت فدرال و سایر کشورها اتخاذ کند. خداوند به داد مظلومان و غریبان برسد و دست ظالمان و ستمکاران را کوتاه کند..».

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إلیه راجعون

کد خبر 2771869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha