آوارگی اجباری ۱۳ میلیون سوری به ۱۳۷ کشور جهان

سرویس سوریه - «نجات روچدی» معاون فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه از آواره شدن به اجبار بیش از ۱۳ میلیون سوری به کشورهای دیگر خبر داد.

به گزارش کردپرس، «نجات روچدی» معاون فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه با انتشار توئیتی اعلام کرد که بیش از ۱۳ میلیون سوری به اجبار به کشورهای دیگر آواره شده‌اند.

به نوشته آژانس خبری نورس‌پرس، «نجات روچدی» معاون فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه با انتشار توئیتی در پلتفرم اجتماعی X به وضعیت پناهجویان سوری در کشورهای جهان پرداخت.

«نجات روچدی» در توئیت خود اظهار داشت: «تنها در سال ۲۰۲۳، ۱۷۴۰۰۰ شهروند دیگر در داخل سوریه آواره شدند که در مجموع به ۷.۲ میلیون آواره داخلی و ۶.۵ میلیون آواره و پناهجو می‌رسد».

این مقام سازمان ملل خاطرنشان کرد که «سوری ها به اجبار در ۱۳۷ کشور جهان آواره شده‌اند».

لازم به ذکر است که بر اساس گزارش آژانس پناهجویان سازمان ملل متحد (UNHCR)، سوریه با بیش از ۱۲ میلیون سوری آواره، بزرگترین بحران پناهجویان را در جهان دارد.

روچدی به مناسبت روز جهانی پناهجویان نیز که در ۲۰ ژوئن هر سال برگزار می‌شود، تصریح کرد که رنج پناهجویان اجباری باید جامعه بین‌المللی را به سمت رسیدگی فوری به علل ریشه‌ای این نوع پناهجویی سوق دهد.

در تاریخ ۳۰ ماه می، سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) گفت که بیش از ۱۹ میلیون تن، از جمله شش میلیون سوری، در کشورهای همسایه به نوعی از حمایت بشردوستانه نیاز دارند.

کد خبر 2771886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha