کاهش آمار قربانی در کشتارگاههای اقلیم کردستان بر اثر افزایش نرخ گوشت

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مدیر کشتارگاه اربیل اعلام کرد که در چهار روز عید قربان، یک هزار و 676 رأس دام قربانی در بازرسی رد شدەاند و همچنین گفت که در این مدت بیش از 70 هزار کیلو گوشت قربانی در کشتارگاه آماده شده است.

به گزارش کردپرس به نقل از کردستان 24، هلمت حمزه مدیر کشتارگاه اربیل گفت: «در چهار روز عید قربان، 269 رأس دام بزرگ و 759 رأس دام کوچک قربانی شده اند و  هزار و 676 رأس هم در بازرسی رد شده اند».

هلمت حمزه اشاره کرد که قربانی های بزرگ 53 هزار و 800 کیلوگرم و قربانی های کوچک 17 هزار و 457 کیلوگرم بوده‌اند.

بر اساس آمارهای اداره کشتارگاه اربیل، در سال گذشته 513 رأس دام بزرگ و 1359 رأس دام کوچک و در سال 2022 نیز 623 رأس دام بزرگ و 2852 رأس دام کوچک قربانی شده‌اند.

مدیر کشتارگاه اربیل تصریح کرد که یکی از دلایل کاهش آمار قربانی‌ها در سال جاری، به افزایش قیمت دام برمی‌گردد که قبل از عید قربان به میزان قابل توجهی نسبت به سال گذشته افزایش قیمت داشته است.

هلمت حمزه همچنین گفت که برخی شهروندان در سال جاری با آوردن قصابانی به کشتارگاه برای ذبح قربانیان خود که برخی از آنها فاقد تخصص و کارت بهداشتی لازم بودند موانعی ایجاد کردند که مشکلاتی را برای آنان به وجود آورد.

کشتارگاه اربیل در چهار روز عید قربان 12 ساعت در روز کار کرده است و آمار قربانی ها تنها برای طول مدت کار این کشتارگاه است.

کد خبر 2771888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha