مسئول شاخه چهارم حزب دمکرات کردستان: خوشبختانە در بهترین مقطع از روابط خود با ایران هستیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان- آری هرسین، مسئول شاخه چهارم حزب دمکرات کردستان به صدای آمریکا گفت: «خوشبختانه حزب دمکرات کردستان در بهترین زمان روابط خود با ایران است و ان‌شاءالله همین طور باقی خواهد ماند».

به گزارش کردپرس به نقل از کانال تلگرامی دراو میدیا، آری هرسین، مسئول شاخۀ چهار حزب دمکرات کردستان در گفتگو با رادیو صدای آمریکا گفت: «ایران عذر خواهی نکرده است و ما نیز کار سیاسی خود را بر احساسات و عواطفمان بنیاد ننهادەایم. علت عدم عذرخواهی ایران این است که کُرد کشور ندارد، علت نداشتن کشور هم عدم اتحاد کُردها است، این سخن من را در رادیوی صدای آمریکا ثبت کنید، در 16 اکتبر اگر بین حزب دمکرات و اتحادیه میهنی کردستان شکافی وجود نداشت، پدر حشدالشعبی هم نمی‌توانست کرکوک را تصرف کند، محمد حاجی محمود که خود پیشمرگه است هم به این اذعان دارد».

آری هرسین می‌گوید: «ما قرار نیست با رفتنمان بە تهران و مذاکره کردن، دچار مشکل طلاق سیاسی شویم! و اگر هم به آنکارا برویم یا در خود اربیل با اردوغان دیدار کنیم، باز چنین چیزی پیش نخواهد آمد، از همین آمریکا هم می‌توانم چندین نمونه بیاورم تا بدانید آمریکا چگونه برای منافع کشور دست در دست دشمن خود گذاشته است!!».

وی اضافه کرد: «قطعا این حق ایران است که به ما بگوید نباید بخشی از توطئه هایی باشیم که علیه امنیت ایران انجام می‌شود، مانند مسئله احزاب کومله و دمکرات، اما ایران باید به ما نیز این حق را بدهد که بگوییم در رابطه با افرادی که خود را دوست و متحد شما می‌دانند، جمهوری اسلامی نباید اجازه دهد حزبی مانند پ ک ک که توافق ویژەای با جمهوری اسلامی ایران دارد، باعث شود مردم در اقلیم کردستان نتوانند دقایقی در قندیل، پشدر و شارباژر گشت و گذار و تفریح کنند چون برادران پ ک ک در آنجا حاکم هستند، پ ک ک بدون ایران هیچ نیست، ایران چگونه می‌گوید کومله و دمکرات نباید در آن سوی مرزهای ما باشند! این که یک بام و دو هوا است و یک بام و دو هوا، ممکن نیست».

کد خبر 2771916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha