دولت ترکیه برای حمله به کردستان سوریه بهانه‌تراشی می‌کند

سرویس سوریه - «روکن ملا ابراهیم» رئیس مشترک کمیسیون عالی انتخابات کردستان سوریه با اشاره به تداوم فعالیت‌ها برای برگزاری انتخابات شهرداری‌ها، اعلام کرد که ترکیه از سال ۲۰۱۴ حمله کرده و هر بار بهانه جدیدی برای حمله کردن ارائه می‌دهد.

به گزارش کردپرس، «روکن ملا ابراهیم» رئیس مشترک کمیسیون عالی انتخابات شمال و شرق سوریه ضمن اشاره به این مسئله که فعالیت‌ها برای برگزاری انتخابات شهرداری‌ها در این منطقه ادامه دارد، اعلام کرد که ترکیه از سال ۲۰۱۴ حمله کرده و هر بار بهانه جدیدی برای حمله کردن ارائه می‌دهد.

به نوشته آژانس خبری فرات، «روکن ملا ابراهیم» رئیس مشترک کمیسیون عالی انتخابات کردستان سوریه درباره انتخابات شهرداری‌های شمال و شرق سوریه صحبت کرد.

«روکن ملا ابراهیم» با بیان اینکه برای اولین بار است که انتخابات دموکراتیک در داخل مرزهای سوریه برگزار می‌شود و این انتخابات یکی از شرایط قرارداد اجتماعی است که در سال ۲۰۲۳ تصویب شد، گفت: «بر اساس قرارداد اجتماعی شهرداران و شوراهای شهری باید به صورت مشترک و منتخب مردم باشند. به عنوان کمیسیون عالی انتخابات، ما برای این کار آماده شدیم و اعلام کردیم که انتخابات شهرداری‌ها در ۲۸ مارس برگزار می‌شود. در این باره هم دولت ترکیه و هم دولت دمشق مدعی شدند که گویا ما می‌خواهیم با این انتخابات سوریه را تجزیه کنیم. انتخاباتی که مردم نمایندگان خود را برای خدمت انتخاب می‌کنند، ربطی به تجزیه سوریه ندارد. مواضع و اظهارات مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES) در این زمینه روشن است. ما اعلام کردیم که بخشی از سوریه هستیم و بحران سوریه تنها از طریق گفتگو قابل حل است. واضح است چه کسانی سوریه را تجزیه می‌کنند. جرابلس، عفرین، سره‌کانی، گره‌سپی توسط چه کسانی اشغال شد؟ آنها سوریه را تقسیم کرده‌اند. ما بخشی از سوریه هستیم و اگر دولت دمشق بخواهد با AANES گفتگو کند، ما همیشه برای این امر آماده هستیم.»

«روکن ملا ابراهیم» در ادامه با بیان اینکه به دلیل تمهیدات و زمان مورد نیاز برای تبلیغات، انتخابات از ۳۰ می به ۱۱ ژوئن و در نهایت به ۸ آگوست موکول شد، اعلام کرد که کمیسیون عالی انتخابات در این روند نواقصی را در ارتباط با ثبت رای دهندگان برطرف کرده است.

روکن ملا ابراهیم تصریح کرد: «اکنون کارت‌های رای دهندگانی که توزیع کرده‌ایم بر اساس اسامی افراد است‌. در فرآیند انتخابات این کارت‌ها به صورت الکترونیکی ثبت می‌شود و به این ترتیب از ایجاد کارت‌های بسیاری از رای دهندگان غیرواقعی جلوگیری می‌شود.»

روکن ملا ابراهیم همچنین با بیان اینکه تعداد احزاب در شمال و شرق سوریه افزایش یافته است، گفت: «لیستی از ۲۲ حزب، لیست دیگری از ۵ حزب و همچنین ۲۷۰ نامزد مستقل وجود دارند که در این انتخابات شرکت می‌کنند و نماینده همه طیف‌ها و رنگ‌های سوریه خواهند بود. انتخابات در سوریه پیش از این تنها با یک لیست انجام می‌شد.»

روکن ملا ابراهیم با بیان اینکه از سال ۲۰۱۴ تاکنون حملات دولت ترکیه متوقف نشده است، گفت: «ترکیه یک کشور اشغالگر است. هرگز نپذیرفته است که همسایگانش در یک سیستم دموکراتیک باشند. بیم آن را دارد که وقتی نظام ما اجرایی شود، یک سوریه دموکراتیک بر خاورمیانه و همه کشورهای منطقه تأثیر خواهد گذاشت. بنابراین، دولت ترکیه اکنون با انتخابات شهرداری‌ها مخالف است. دولت ترکیه می‌گوید که این انتخابات تاثیر منفی بر آن‌ها خواهد داشت. این درست نیست. انتخابات محلی چه تاثیری بر دولت ترکیه می‌تواند داشته باشد؟ انتخابات محلی در هر نقطه از جهان برگزار می‌شود و هیچ کشور دیگری را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. ما ارتباط خود را با سوریه قطع نکرده‌ایم. برعکس، این شرط لازم برای ارائه خدمات بهتر است. دولت ترکیه همیشه بهانه‌ای دارد. چاره‌ای نیست، دولت ترکیه از همان ابتدا به صراحت می‌گوید که سیستم AANES را نمی‌پذیرد. این کشور همیشه حمله می‌کند، قبلاً هم به زیرساخت‌های شمال و شرق سوریه حمله کرده است. آیا آن زمان انتخابات برگزار شده بود؟ به همین دلیل است که ما سال‌ها در برابر حملات دولت ترکیه مبارزه کرده و از سوی دیگر در حال خدمت به مردم خود بوده‌ایم. از این پس به همین منوال به فعالیت خود ادامه می‌دهیم.»

کد خبر 2771921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha