برگزاری انتخابات به مردم سوریه مرتبط است و ارتباطی به امنیت ترکیه ندارد

سرویس سوریه - AANES ضمن اشاره به داخلی بودن موضوع روابط و مسائل بین AANES و دولت دمشق اعلام کرد که برگزاری انتخابات به مردم سوریه مرتبط است و ارتباطی به امنیت ترکیه ندارد.

به گزارش کردپرس، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که روابط و مسائل بین AANES و دولت دمشق یک موضوع داخلی است و همچنین اظهار داشت که برگزاری انتخابات به مردم سوریه مرتبط است و ارتباطی به امنیت ترکیه ندارد.

به نوشته آژانس خبری هاوار، در بیانیه شورای اجرایی AANES آمده است که بحران در سوریه ۱۳ سال است که ادامه دارد، وضعیت خدمت‌رسانی و مدیریتی در سوریه بحرانی است و تأثیر منفی بر زندگی شهروندان می‌گذارد.»

در این بیانیه به آخرین نشست شورای امنیت دولت ترکیه اشاره شد و آمده است: «شورای امنیت ترکیه، AANES را به جدایی از سوریه متهم کرد، این با واقعیت‌ها در تضاد است. AANES اولین تامین کننده اتحاد سوریه بوده و برای حل بحران سوریه تلاش کرده و می‌کند. با سیاست‌های نسل‌کشی و ترک‌سازی در سوریه که تلاش می‌کنند سوریه را تجزیه کنند، مبارزه می‌کند.»

در این بیانیه همچنین آمده است که روابط و مسائل بین AANES و دولت دمشق یک موضوع داخلی است و برگزاری انتخابات موضوعی مربوط به سوری‌ها است و ربطی به امنیت ترکیه ندارد. انتخابات ثبات و زندگی مسالمت آمیز در سوریه را تقویت می‌کند و نقش مثبتی در توسعه راه‌حل سیاسی کلی برای سوریه خواهد داشت.

در این بیانیه همچنین خاطرنشان شد: «دولت ترکیه با مواضع خود اعلام می‌کند که سیاست کشتار و انکار کردها و اقلیت ها در شمال و شرق سوریه را تداوم می‌بخشد. سیاست‌های دولت ترکیه و تهدیدات علیه حاکمیت سوریه و زندگی مسالمت آمیز در منطقه را محکوم‌ می‌کنیم و از نیروهای بین‌المللی و دموکراتیک می‌خواهیم تا در برابر سیاست‌های دولت ترکیه که بر خلاف میل مردم منطقه است بایستند. علاوه بر این، مردم و نهادهای منطقه‌ای را برای پیروزی در انتخابات فرامی‌خوانیم.»

در پایان این بیانیه آمده است: «ما می‌خواهیم تاکید کنیم که سیاستی که در پیش گرفته‌ایم میهنی و دموکراتیک است و از اتحاد سرزمین سوریه محافظت می‌کند. به عنوان AANES در این منطقه، ما سعی خواهیم کرد راه‌حل‌های کلی برای بحران پیدا کنیم و دموکراسی محلی را در مناطق خود اجرا کنیم.»

کد خبر 2771103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha