نخستین گام برای انحلال اقلیم کردستان، خروج سلیمانیه از اقلیم و پیوستن به بغداد است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- صباح العکیلی، تحلیلگر سیاسی عراقی، گفت: نخستین گام برای انحلال اقلیم کردستان، در خروج سلیمانیه از اقلیم و پیوستن به بغداد نهفته است.

به گزارش کردپرس، صباح العکیلی، تحلیلگر سیاسی عراقی، در گفتگو با خبرگزاری «المعلومه» با بیان اینکه پیروی  دولت اقلیم کردستان از سیاست سرکوبگرانه دربرابر شهروندان کُرد و رویکرد خودسرانه آن، شهروندان اقلیم را مجبور می‌کند از این دولت متنفر شوند و با آن مخالفت کنند، افزود:  اوضاع اقلیم کردستان اکنون به دلیل عدم پایبندی به قانون اساسی عراق، بحرانی است.

صباح العکیلی با اشاره به اینکه مبادله اتهامات بین احزاب کردستانی و عمق اختلافات بین آنها، ممکن است نیروهای سیاسی کُردرا به جدایی از یکدیگر سوق دهد و به احداث اقلیم جدیدی متشکل از سلیمانیه و حلبچه بیانجامد، تصریح کرد: حزب دمکرات کردستان، مسئول هرگونه حادثه ای است که در اقلیم کردستان روی خواهد داد.

وی با متهم کردن دولت اقلیم کردستان به جلوگیری ازآزادی بیان و بازداشت خبرنگاران،تاکید کرد: این موضوع از وجود اسرار پشت پرده ای دراقلیم کردستان و تلاش اربیل به پنهان کردن مسائلی از شهروندان از طریق اقدامات سرکوبگرانه حکایت دارد.

کد خبر 2771976

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha