تب و تاب انتخابات ریاست جمهوری در آذربایجان غربی

با نزدیک شدن به هشتم تیر ماه و برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان آذربایجان غربی نیز رقابت بین نامزدهای انتخاباتی شدت گرفته و سخنرانی ها و میتنگ ها در مرکز استان در حال انجام است.

به گزارش کردپرس، ٨ تیرماه جاری، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود. تبلیغات این دوره از روز ۲۱ خردادماه در کشور آغاز شد اما در استان آذربایجان غربی کمی دیرتر ستادهای انتخاباتی آغاز به کار کردند و شاید حواشی برخی از ستادها هم در این امر بی دلیل نبوده باشد.

به هر روی با تعیین روسای ستادهای هر ٦ نامزد انتخاباتی در استان جلسات و سخنرانی هم آغاز شدند.

تشویق به عدم مشارکت در انتخابات، ناامیدی در جامعه را تقویت می کند

در ارومیه محسن آرمین، فعال سیاسی اصلاح طلب در ستاد مرکزی مسعود پزشکیان گفت: برخی با تشویق به عدم مشارکت در انتخابات درصدد تقویت ناامیدی در جامعه هستند اما نباید فریب این توطئه ها را خورد بلکه باید با عزمی راسخ در انتخابات ۸ تیرماه شرکت کنیم.

او انتخابات را بهار سیاسی کشور دانست و گفت: بر همگان وظیفه است در انتخابات ۸ تیرماه مشارکت داشته باشند و نسبت به آینده کشور بی اعتنا نباشند. 

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه توسعه نیازمند مشارکت عمومی و استفاده از ظرفیت اجتماع در تمامی عرصه ها و همبستگی اجتماعی است، اظهار کرد: دکتر پزشکیان به توسعه روابط با دنیا، بهره مندی و مشارکت از ظرفیت احزاب و اقوام برای اداره کشور معتقد هستند. 

از دوقطبی سازی کاذب در انتخابات جلوگیری شود

از دیگر سو؛ رئیس ستاد مرکزی محمد باقر قالیباف در آذربایجان‌غربی نیز طی یک سخنرانی در این ستاد در ارومیه گفت: پرهیز از طرح مسائل قومیتی، تهمت و افترا می‌تواند زمینه رقابت سالم را فراهم سازد.

محمد خلیل پور، اظهار کرد: با بررسی سوابق، توانایی و عملکرد دکتر محمدباقر قالیباف به این نتیجه رسیده ایم که وی  فردی اصلح است که می تواند ادامه دهنده راه شهید جمهور باشد.

او تصریح کرد: دکتر قالیباف با انتخاب به عنوان رییس جمهور با عملکرد موثر در طول خدمت و با باور به مبانی انقلاب اسلامی و ولایتمداری توانسته شناخت کافی از مشکلات مردم داشته باشد.

رییس ستاد مرکزی محمد باقر قالیباف در آذربایجان‌غربی بر مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید کرد و افزود: ضرورت دارد هدف اصلی تمام کاندیداها و هواداران آنان مشارکت حداکثری در انتخابات باشد.

خلیل پور دوری از هرگونه دوقطبی کاذب در انتخابات را مورد تاکید قرار داد و گفت: پرهیز از طرح مسائل قومیتی، تهمت و افترا می تواند زمینه رقابت سالم را فراهم سازد.

به‌دنبال تقویت جناح انقلاب هستیم

رئیس ستاد انتخاباتی زاکانی در آذربایجان‌غربی نیز در ارومیه گفت: ما در ستاد انتخاباتی علیرضا زاکانی به‌دنبال تقویت جناح انقلاب هستیم.

مهدی فتاحی، در آیین افتتاح ستاد مرکزی علیرضا زاکانی، کاندیدای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ارومیه با اشاره به خصوصیات و ویژگی‌های علیرضا زاکانی و معرفی او به عنوان کاندیدای اصلح افزود: تعامل با بخش خصوصی، شجاعت، داشتن توان اجرایی، داشتن روحیه انقلابی، مبارزه با مفسدان و اخلاص، بخش از ویژگی‌های دکتر زاکانی است.

وی، فضای دوران تبلیغات انتخاباتی را گاهی همراه با بداخلاقی‌ها و بدعت‌های غلط دانست و گفت: عده‌ای با دنبال کردن این بدعت‌ها به‌دنبال ناامیدی مردم و مشارکت کم در انتخابات هستند.

فتاحی با اشاره به توصیه‌های رهبر انقلاب مبنی بر رقابت جدی اما سالم در انتخابات، اظهار کرد: ما به‌دنبال تهمت و افترا زدن به سایر کاندیداها نیستیم و با جدیت و با مجاهدت‌های شبانه روزی به‌دنبال معرفی کاندیدای مدنظر ستاد هستیم.

پیش‌بینی ۲۳۵۷ شعبه اخذ رای در آذربایجان غربی

بنا بر اعلام معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی؛ تمام زیرساخت‌ها برای برگزاری انتخاباتی بی نقص و سالم در استان مهیا شده است و در این دوره انتخابات، ۲۳۵۷ شعبه اخذ رای در استان پیش‌بینی شده است. 

به گفته رضا ابراهیمی؛ در راستای پوشش ۱۰۰ درصدی آنلاین چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  بررسی و اقدامات لازم فنی در تمامی شعب انتخاباتی در حال انجام است. 

مشارکت بیش از ۴۰ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی و بازرسان در انتخابات

محمد صادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به روند برگزاری انتخابات پیش روی ریاست جمهوری، افزود: ستاد انتخابات استان تشکیل شده و در راستای برگزاری یک انتخابات سالم و صیانت شرعی و قانونی از آرای مردم، تمامی تمهیدات لازم در آذربایجان غربی اندیشیده شده است.

وی در ادامه با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای تامین امنیت انتخابات، اظهار کرد: در کنار تمهیدات امنیتی با همکاری نیروهای نظامی و امنیتی استان، بیش از ۴۰ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی و بازرسان، انتخابات را در آذربایجان غربی برگزار خواهند کرد.

استاندار آذربایجان غربی به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات نیز اشاره کرده و افزود: حضور حداکثری در انتخابات از اولویت های مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و ما نیز در استان شرایط را برای برگزاری یک انتخابات باشکوه و سالم فراهم خواهیم کرد.

مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف هشتم تیرماه برای کسب کرسی چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و حضور در پاستور باهم رقابت می کنند.

کد خبر 2772008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha