تعامل دستگاه قضایی و دانشگاه، منجر به کاهش آسیب های اجتماعی می شود

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: مجوز برگزاری اولین دوره کارآموزی قضایی در استان با همکاری و تعامل دانشگاه کردستان صورت گرفته است.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی در نشست هم اندیشی با علماء، حقوقدانان، اساتید دانشگاه و نخبگان استان که در سومین روز از هفته قوه قضاییه برگزار شد، با بیان اینکه دستگاه قضایی از همفکری نخبگان و حقوقدانان استان استقبال می کند، گفت: رسالت نهایی دستگاه قضایی زمانی محقق می شود که تعامل و همفکری با نخبگان و صاحبنظران در عرصه های مختلف جامعه شکل گیرد.

وی اظهار کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری ملاک، اجرای قانون است و دستگاه قضایی باید عدالت خانه باشد که قطعا در تحقق این مهم همکاری و همراهی نخبگان استان اعم از وکلاء، کارشناسان، دانشگاهیان، علماء و روحانیون نقش موثری خواهند داشت.

رئیس کل دادگستری استان کردستان به اقدامات حقوق عامه ای دادگستری استان اشاره کرد و افزود: در حوزه حقوق عامه در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ماقبل آن با ۷۰ درصد رشد مواجه بوده ایم.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: علیرغم افزایش ۱۰ درصدی ورودی پرونده ها به دادگستری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، لکن در حوزه پرونده های خانواده و طلاق، یک درصد کاهش داشته که جای تقدیر از زحمات اعضای شوراهای حل اختلاف، صلح یاران، مصلحین و حکمین قرآنی دارد.

وی از ثبت تردد ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار در سال ۱۴۰۲ خبر داد و یادآور شد: مسئولان قضایی استان کردستان با ۸۰ هزار نفر از مردم ملاقات داشته و به مسایل و مشکلات آنها رسیدگی کرده اند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان با بیان اینکه تعامل دستگاه قضایی و دانشگاه، منجر به کاهش آسیب های اجتماعی می شود، ضمن تاکید بر استمرار جلسات هم اندیشی و ارتباط مستمر دستگاه قضایی استان با نخبگان، بیان کرد: طرح هر مسجد یک حقوقدان در استان باید به صورت کامل در استان اجرا شود.

حامد قادرزاده رئیس دانشگاه کردستان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از عملکرد دستگاه قضایی استان در سال گذشته، گفت: ارتباط دوسویه و تعامل دستگاه قضایی استان با دانشگاه ها و مراکز علمی می تواند نقش موثری در تقویت اعتماد جامعه به دستگاه قضایی داشته باشد.

کد خبر 2772040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha