شکارچیان متخلف در پیرانشهر و اشنویه دستگیر شدند

طی گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست در زیستگاه های طبیعی پیرانشهر و اشنویه چند شکارچی متخلف به همراه ادوات شکار دستگیر و تحویل مراجع قضایی داده شدند.

به گزارش کردپرس، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پیرانشهر از دستگیری شکارچیان متخلف در این شهرستان توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست خبر داد و گفت:بر اساس گزارش های مردمی، مبنی بر حضور شکارچیان متخلف در ارتفاعات آبخورده، مامورین یگان حفاظت محیط زیست این اداره به مدت سه روز در منطقه حاضر شده و متخلفین را شناسایی و دستگیر کردند. 

طه ایزان  افزود: از شکارچیان متخلف یک قبضه اسلحه دو لول ته‌پر، یک قطعه کبک، هشت رشته تور دام زنده گیری کبک، ضبط صوت و ۱۶ عدد تخم کبک کشف و پرونده متخلفین جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد.

او اظهار کرد: با توجه به اینکه هیچ گونه پروانه شکار توسط سازمان حفاظت محیط زیست  صادر نشده است لذا یگان حفاظت محیط زیست پیرانشهر با هر گونه صید و شکار طبق مقررات برخورد خواهد کرد.

در ادامه رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اشنویه نیز از دستگیری متخلفین زنده گیری پرندگان در این شهرتسان توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست خبر داد.
کریم خضری گفت: طی گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست در زیستگاه طبیعی کبک در ارتفاعات کانی سیدحسن از ۴ متخلف  زنده گیر پرندگان شناسایی و دستگیر شدند.

او افزود: از متخلفین۳۶۰ حلقه توردام ، یک قفس نگهداری کبک و ادوات شکار به همراه ۲۰ قطعه کبک کشف و ضبط شد.

خضری با بیان اینکه  پرونده متخلفین به مرجع قضایی ارسال شد، تاکید کرد: یگان حفاظت محیط زیست شهرتسان اشنویه با هرگونه شکار و زنده گیری پرندگان بصورت قاطع و قانونی برخورد می کند.

کد خبر 2772063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha