جذب و عملیاتی کردن ۱۴۸۰ میلیارد تومان در پروژه‌های اربعین توسط معاونت عمرانی ایلام

سرویس ایلام - معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با موضوع گزارش عملکرد استان در حوزه راه‌ها، اصحاب رسانه را سربازان شجاع عرصه دانایی و آگاهی دانست و گفت: در هر صحنه‌ای که برای استان ضرورت داشته است، اصحاب رسانه حضور جدی داشته اند که امیدواریم در انتخابات و اربعین پیش رو نیز همچنان پای کار باشند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سعید هژبری افزود: اربعین دریچه توسعه را رو به استان باز کرده و به واسطه آن رشد و توسعه در ایلام آغاز شده است و علاوه بر آن اربعین محور وحدت و همدلی در استان قرار گرفته و باعث افزایش قدرت چانه زنی مسئولان استان در مرکز شده است.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام تاکید کرد: انتظار داریم با این همدلی کم‌نظیر در استان و پای کار بودن اصحاب رسانه، یک اربعین باشکوه دیگر و در شأن سیدالشهداء و زائرانش برگزار کنیم و در عین حال ایلام از مواهب توسعه‌ای اربعین نیز برخوردار شود.

هژبری از جریان مهران هراسی در اربعین سال گذشته انتقاد کرد و گفت: برای اربعین ۷ گذرگاه مرزی جهت تردد زائران تعریف شده که مرز مهران با ۵۴ درصد تردد انتخاب اول رایگان بوده است و ما باید بتوانیم این ظرفیت را برای استان به خوبی حفظ کنیم.

وی افزود: در این راستا معاونت عمرانی استانداری ایلام ۱۴۸۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه اربعین جذب و عملیاتی کرده و عملکرد استان در این حوزه مورد تأیید ستاد اربعین کشور و وزارت کشور بوده است.

هژبری اعلام کرد: مجموع اعتبار هزینه شده دولت سیزدهم در حوزه اربعین حسینی استان ایلام، علاوه بر حوزه عمرانی شامل حوزه راه و شهرسازی و شرکت ساخت ۴۳۱۵ میلیارد تومان، راهداری و حمل و نقل ۴۶۷۹ میلیارد تومان، بهداشت و درمان ۱۲۶ میلیارد تومان، آب و فاضلاب ۱۹۷ میلیارد تومان، برق و نیرورسانی ۳۰۷ میلیارد تومان، شرکت گاز و پالایشگاه گاز ۵۳.۷ میلیارد تومان، هلال احمر ۲۰ میلیارد تومان، حمل و نقل هوایی ۵۰ میلیارد تومان، ستاد اجرایی فرمان امام ۱۸۶ میلیارد تومان و عتبات عالیات ۲۴.۵ میلیارد تومان جمعا به مبلغ ۱۱۴۳۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون عمرانی استاندار ایلام خاطرنشان کرد: عمده پروژه‌های معاونت عمرانی در سه حوزه دفتر فنی، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها بوده و در اعتبارات ۱۴۰۳ مربوط به شهرداری‌ها ۶۵۰ میلیارد تومان مصوب شده و بخشی از آن به حساب شهرداری‌ها برای اجرای ۵۶ پروژه واریز شده است.

وی اظهار داشت: طبق تصویب هیأت وزیران همه پروژه‌های عمرانی بزرگ باید پیوست رسانه‌ای و فرهنگی داشته باشند و به زودی آیین نامه اجرایی آن ابلاغ خواهد شد که این امر باعث بهبود اطلاع رسانی بهتر در خصوص پروژه‌های عمرانی استان خواهد شد.

کد خبر 2772110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha