طرح نیروهای دموکراتیک سوریه برای افزایش قوای نظامی

سرویس جهان- بر اساس گزارش نشریه عنب بلدی، نیروهای دموکراتیک سوریه برای افزایش تعداد نیروهای خود طرح جدیدی از طریق فراخواندن مردان به خدمت اجباری اجرا کرده است.

به گزارش کردپرس، نیروهای دموکراتیک سوریه متشکل از کردها، اعراب و مسیحیان در شمال و شمال شرق سوریه که با درگیری با شورشیان وابسته به ترکیه، نیروهای ترکیه، داعش و اعراب ناراضی در شرق دیرالزور مواجه بوده، همواره برای افزایش تعداد نیروهای خود تلاش کرده است.

نشریه عنب بلدی که تحولات مناطق تحت کنترل کردهای سوریه و شورشیان وابسته به ترکیه را رصد می کند، از اجرای طرح خدمت اجباری مردان در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه خبر داده است.

بر اساس گزارش این نشریه انگلیسی زبان، در روزهای اخیر، نیروهای دموکراتیک سوریه در استان حسکه با ایجاد پست های ایست-بازرسی اقدام به توقف خودروها و بازرسی مسافران، به منظور جلب افراد واجد الشرایط برای گذراندن خدمت اجباری کرده است.

بخش نظامی اداره خودگردان کردی در شمال و شمال شرق سوریه با انتشار بیانیه ای، از متولدین 1998 تا 2006 خواسته است به منظور گذراندن طرح خدمت اجباری سربازی خود را معرفی کنند.

این نشریه یادآوری کرده است طرح گذراندن خدمت اجباری در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، برای اولین بار توسط نیروهای کرد سوریه موسوم به یگا نهای مدافع خلق در سال 2014 اجرا شد اما هر سال و بر اساس نیاز، دستورات جدید برای جذب نیروی دواطلب خدمت سربازی ارائه می شود.

بر اساس این گزارش، نیروهای دموکراتیک سوریه تسهیلاتی برای افراد تحصیل کرده جهت گذراندن دوران سربازی در مراکز بهداشتی و صنعتی پیش بینی کرده است.

کد خبر 2772185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha