بازرسی کل آذربایجان غربی ۱۱۸ نامه هشداری به دستگاه‌های اجرائی صادر کرد

بازرسی کل استان آذربایجان غربی گفت: بازرسی استان ۱۱۸ نامه هشداری به دستگاه‌های اجرائی در حوزه‌های مختلف جهت حسن جریان امور ارسال کرده است.

به گزارش کردپرس، روح الله محبوبی در همایش مبارزه با فساد و نقش حراست و بازرسی دستگاه‌های اجرایی در سالم‌سازی سیستم اداری به مناسبت بزرگداشت هفته قوه قضائیه ضمن تقدیر از همکاری‌های سازنده مراجع نظارتی و بازرسی دستگاه‌های اجرائی اظهار کرد: رویکرد بازرسی استان تقویت همکاری و تعامل با مراجع نظارتی جهت کنترل درون دستگاهی در دوایر دولتی  به منظور پیشگیری از وقوع تخلفات و جرائم و سوء جریان است.

او ضمن تقدیر از اهتمام رؤسا و هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری برای صدور آراء قاطع افزود: خط قرمز بازرسی‌ها برخورد جدی با تخلفات و جرائم  است و لذا با توجه به اینکه یکی از حلقه‌های مهم مبارزه با فساد و ریشه‌کنی آن در دستگاههای اجرائی و دولتی، صدور آراء قاطع و بازدارنده است، از هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری، صدور آراء قاطع و بازدارنده و عبرت آموز برای متخلفان و مجرمان مورد انتظار است .

بازرس کل قضایی آذربایجان غربی تصریح کرد: بازرسی کل استان با لحاظ سیاست‌های ابلاغی رییس سازمان و سند تحول قضائی بر پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات تمرکز و اهتمام ویژه‌ای داشته و از این منظر تعداد ۱۱۸ نامه هشداری به دستگاه‌های اجرائی در حوزه‌های مختلف جهت حسن جریان امور ارسال کرده است.

او گفت: همچنین تعداد ۸۳ گزارش در حوزه چالش‌های اساسی استان به حضور استاندار ارسال شده که دستورات مقتضی برای اصلاح امور در راستای گزارش‌های بازرسی استان به متولیان امر صادر و روند رو به رشد مبارزه با فساد در تمام دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات دیده می‌شود.

محبوبی حمایت از مدیران توانمند و جسور و مبتکر را از وظائف سازمان بازرسی اعلام و اظهار کرد: در این راستا با برگزاری جلسات با مدیران و بازدیدهای میدانی تلاش شده که با رائه راهکارهای قانونی و اصلاح تفاسیر از قانون موانع رفع و تسهیل گری امور تسریع شود.

بازرس کل قضائی استان آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت شورای دستگاه‌های نظارتی افزود: در سال گذشته ۵۶ مصوبه با رویکرد حمایت از مدیران به تصویب رسیده که یکی از موارد آن کمک به دستگاه‌ها برای جذب حداکثری اعتبارات و فرصت خدمت به شهروندان و جلوگیری از بازگشت اعتبارات استاتی می‌توان نام برد.

در ادامه این همایش عتباتی رئیس کل دادگستری استان طی سخنانی ضمن تقدیر و تشکر ویژه از عملکرد  بازرس کل قضائی و مجموعه بازرسی کل استان در پیشگیری از بروز فساد در دستگاه‌های اجرایی بر نقش واحدهای حراست و بازرسی دستگاه‌های اجرایی درصیانت از مدیران و کارکنان دستگاه‌ها و سالم سازی محیط‌های اداری و همچنین اعلام به موقع موارد مربوط به فساد رخ داده در دستگاه‌ها به سازمان بازرسی کل به عنوان عالی‌ترین مرجع نظارتی تأکید کرد.

کد خبر 2772246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha