دستگیری سرکرده معروف داعش در عملیات نیروهای YPJ

سرویس سوریه - در عملیات ویژه نیروهای YPJ و SDF در حومه دیرالزور یکی از سرکردگان معروف داعش دستگیر شد.

به گزارش کردپرس، مرکز رسانه‌ای یگان‌های مدافع زنان(YPJ) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در عملیات ویژه YPJ و نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) یکی از سرکردگان معروف داعش دستگیر شده است.

مرکز رسانه‌ای YPJ در بیانیه‌ای کتبی در وب‌سایت رسمی خود اظهار داشت که سرکرده معروف داعش به نام «محمد البغیت» ملقب به ابوحامد را در دیرالزور دستگیر کرده اند.

در بیانیه YPJ آمده است: «سرکرده داعش با نام محمد البغیت و با نام مستعار ابوحامد که مدت‌هاست مشغول به اقدامات تروریستی بوده در نتیجه عملیات ویژه نیروهای YPJ و SDF در منطقه دیرالزور دستگیر شد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ابوحامد اصالتا اهل منطقه شحیل در دیرالزور است. در سال ۲۰۱۱ با شروع تغییرات در خاورمیانه، وی در سطح فرماندهی در «جیش‌الحر» قرار گرفت. او فعالانه در حلب، اعزاز و ادلب مشغول فعالیت بوده است. وی همچنین در منطقه الیعربیه علیه YPG-YPJ جنگیده است و سال‌ها در حملات تروریستی در منطقه و ترکیه دست داشته است.»

در این بیانیه همچنین آمده است: «پس از آزادسازی منطقه دیرالزور از دست عناصر داعش، ابوحامد به منطقه شحیل بازگشت. او با یک سرکرده دیگر به نام «ابراهیم الحفیل» گروهی را تشکیل داد. این گروه اعضای داعش به منظور ایجاد تنش و مشکل بین مردم منطقه و SDF به فعالیت‌های تحریک آمیز پرداخت.»

در پایان این بیانیه آمده است: « در تاریخ ۲۶ ژوئن، زمانی که ابوحامد مخفیانه از منطقه تحت کنترل دولت سوریه به سمت منطقه شحیل در دیرالزور می‌رفت، در یک عملیات ویژه توسط اعضای YPJ دستگیر شد. هدف ابوحامد تحریک مردم منطقه به ویژه قبایل علیه SDF و ایجاد اغتشاش و در نتیجه برهم زدن آرامش در منطقه بود.»

کد خبر 2772261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha