توافقی که منافع مردم سوریه و حقوق قانونی آنها را تضمین نکند محکوم می‌کنیم

سرویس سوریه - «آسیه عبدالله» رئیس مشترک PYD با اشاره به اخبار منتشر شده درباره توافق سوریه و ترکیه ، هرگونه توافقی را که منافع مردم سوریه و حقوق قانونی آنها را تضمین نکند، محکوم کرد.

به گزارش کردپرس، «آسیه عبدالله» رئیس مشترک حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(PYD) در کنگره این حزب در قامشلو اعلام کرد که PYD هرگونه توافقی را که منافع مردم سوریه و حقوق قانونی آنها را تضمین نکند، محکوم می‌کند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، مجلس شاخه قامشلو PYD کنگره‌ای را با شعار «سازماندهی و دقاع اساس ساختن یک جامعه آزاد سیاسی و دموکراتیک است» برگزار کرد و «آسیه عبدالله» رئیس مشترک این حزب در این کنگره به موضع این حزب درباره دیدارها و تحرکات بین دولت ترکیه و دولت دمشق اشاره کرد.

«آسیه عبدالله» از جنگ و درگیری قدرت‌ها در جهان بر سر حاکمیت در همه جهات، جنگ در خاورمیانه و تعاملات بین دولت دمشق و دولت ترکیه صحبت کرد.

«آسیه عبدالله» با بیان اینکه سیاست‌های مخالف با میل مردم و پروژه‌های دموکراتیک توسط دولت‌های ترکیه و سوریه به کار گرفته می‌شود، افزود: «سوریه در حال مواجهه با طرح‌های تجزیه‌طلبی است و قدرت‌های جهانی می‌خواهند سوریه را تجزیه کنند و این حق مردم سوریه است که در مقابل تخلفات و توطئه‌های بین‌المللی مقاومت کنند.»

آسیه تصریح کرد که مردم نباید به نیروهایی که خود را به عنوان ضامن معرفی می‌کنند، تکیه کنند و باید همیشه خط برابری و دموکراسی را انتخاب کنند.

آسیه همچنین‌در مورد راه حل بحران سوریه گفت: «راه‌حل در پایان دادن به اشغال مناطق تحت تصرف ترکیه از جمله عفرین، سره‌کانی و گره‌سپی تا دیگر مناطق سوریه است.»

آسیه عبدالله در پایان سخنان خود در مورد موضع PYD در قبال تعاملات خارج از منافع مردم بین دولت ترکیه و سوریه نیز گفت: «وقتی همه توافقات خارج از منافع مردم ما و بر ضد خواسته‌های مردم سوریه انجام شود، با آن مبارزه خواهیم کرد و از آن توافقات حمایت نخواهیم کرد. هرگونه توافقی بدون آزادسازی مناطقی که دولت ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آنتصرف کرده‌اند از نظر ما محکوم است. اولین هدف ما آزادسازی مناطق اشغالی و بازگرداندن آوارگان به سرزمین‌هایشان است.»

کد خبر 2772282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha