۸۹ دانش آموز کردستانی متقاضی جهش تحصیلی هستند

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان از ارزیابی هوش ۸۹ دانش آموز مقطع ابتدایی متقاضی جهش تحصیلی در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش کرد پرس، طالب محمدی گفت: ۸۹ دانش آموز متقاضی جهش در صورت کسب حد نصاب لازم در آزمون هوش و بررسی روانشناختی صلاحیت شرکت در آزمون ارتقای پایه بالاتر را کسب می کنند.

محمدی با اشاره به اینکه ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش توسط افراد مجرب و متخصص انجام شد، افزود: چهار پایگاه تخصصی در شهرستان های سنندج، قروه، سقز و کامیاران برای اجرای برنامه جهش در استان اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: دانش آموزانی که موفق به گذراندن ارزیابی هوش شوند در آزمون تحصیلی پایه مورد نظر شرکت می کنند و اگر در همه دروس نمره قبولی را کسب نمایند یک پایه تحصیلی را گذرانده و به پایه بالاتر می روند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان افزود: ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش از پایه های اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم انجام شد.

محمدی ادامه داد: در این برنامه به دانش آموزان اجازه داده می شود با رعایت اصل مساوات در آموزش و با توجه به استعداد خود برنامه های درسی و آموزشی را با سرعت بیشتر از معمول در سنین پایین تر طی کنند.

وی یادآور شد: جهش تحصیلی فرآیندی است که باید همه جانبه به آن نگریست و خانواده ها علاوه بر هوش و استعداد فرزندان خود، باید توانایی های فردی، اجتماعی و روحیات آنان را هم در نظر بگیرند و با آگاهی کامل تصمیم گیری کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با بیان اینکه اغلب صاحب نظران تعلیم و تربیت موافق جهش تحصیلی بی رویه کارشناسی نیستند، از والدین تقاضا کرد با در نظر گرفتن تأثیرات ذهنی و روانی جهش تحصیلی بر رشد و پیشرفت تحصیلی فرزندانشان تصمیم گیری مناسبی داشته باشند.

محمدی در ادامه با اشاره به آمار شرکت کنندگان در آزمون جهش تحصیلی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰، بیان کرد: ۸۹ نفر دانش آموز متقاضی جهش در آزمون هوش شرکت کردند که ۵۹ نفر صلاحیت شرکت در آزمون ارتقای پایه را کسب کردند.

کد خبر 2772290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha