۱۹ پروژه آبرسانی روستایی در کردستان آماده بهره برداری است

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: ۱۹ پروژه آبرسانی به تک روستاها و مجتمع های آبرسانی با هدف تأمین آب ۳۹ روستای استان با اعتبار هزینه شده ۳۸ میلیارد تومان آماده بهره برداری است.

به گزارش کرد پرس، محمد فرهاد در جمع رسانه های کردستان، گفت: در مجموع و با اجرای این پروژه ها ۱۷ هزار و ۷۰۰ نفر در روستاهای ۵ شهرستان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه منابع مالی اجرای این پروژه ها از اعتبارات استانی و محرومیت زدایی تأمین می شود، افزود: در شهرستان بیجار آبرسانی به روستاهای گاوبازه، شاهگدار سفلی، ینگی کند، کاکا عباس، گوگقاش، کچه گنبد و قزانقره در قالب این پروژه انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان اظهار کرد: همچنین در شهرستان سنندج آبرسانی به روستاهای صیدان، گزان علیا، ماچکه علیا و تازه آباد عیسی آباد، در شهرستان سقز آبرسانی به روستاهای گل تپه و چوملو، در شهرستان دیواندره آبرسانی به روستاهای علی آباد مران، کانی کبود مران و پول بلاغ و در شهرستان مریوان آبرسانی به روستاهای لنج آباد در قالب این پروژه اجرا می شود.

فرهاد ادامه داد: همچنین حفر و تجهیز چاه مجتمع قصلان قروه برای تأمین آب ۲۱ روستای این شهرستان نیز جزو این پروژه ها است که به زودی مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

کد خبر 2772333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha