بیش از 60 درصد کرمانشاهی ها به پزشکیان رای دادند

سرویس کرمانشاه _ رییس ستاد انتخابات عنوان کرد: با توجه به این آرء اعلام شده مسعود پزشکیان ۶۰.۲۲ درصد آراء، سعید جلیلی ۲۳.۱۹ درصد، محمدباقر قالیباف ۱۵.۶۴ درصد و مصطفی پورمحمدی ۰.۹۴ درصد از آرای کرمانشاهی‌ها را کسب کردند.

به گزارش کردپرس؛ علی شعبانی روز شنبه ۱۲ تیر ماه در نشست خبری ستاد انتخابات استان کرمانشاه از مشارکت ۵۱۵ هزار نفری مردم استان در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: با توجه به گرم شدن فضای انتخاباتی در کشور پیش بینی این میزان مشارکت در دور دوم انتخابات افزایش یابد.

عنوان کرد: جمعیت واجد شرایط رای در استان کرمانشاه یک میلیون و ۶۴۱ هزار ۴۲۳ نفر است که تعداد ۵۱۵ هزار و ۳۸۲ رای اخذ شده است.

وی افزود: از این تعداد ۴۸۸ هزار و ۴۲۷ رای صحیح و ۲۶ هزار ۹۵۵ رای آرای باطله بوده است.

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: از این تعداد آراء مسعود پزشکیان ۲۹۴ هزار و ۱۳۹ رای، سعید جلیلی ۱۱۳ هزار و ۲۸۷ رای ، قالیباف ۷۶ هزار و ۳۹۳ رای و مصطفی پورمحمدی ۴ هزار و ۶۰۸ رای را کسب کرد.

وی ادامه داد: با توجه به این آرء اعلام شده مسعود پزشکیان ۶۰.۲۲ درصد آراء، سعید جلیلی ۲۳.۱۹ درصد، محمدباقر قالیباف ۱۵.۶۴ درصد و مصطفی پورمحمدی ۰.۹۴ درصد از آرای کرمانشاهی‌ها را کسب کردند.

شعبانی گفت: در این انتخابات گیلانغرب با ۵۰.۳۴ درصد بیشترین مشارکت و جوانرود با ۲۰.۹۴ کمترین آمار مشارکت در این انتخابات را داشته‌اند.

وی ادامه داد: در دوره‌های قبل انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات شوراها همزمان بود و دانشگاه ها هم باز بودند ولی در این دوره شاهد این اتفاق نبودیم و همچنین انتخابات در فصل کار کشاورزان برگزار شد که همه این عوامل در کاهش مشارکت اثرگذار بودند.

رئیس ستاد انتخابات  استان تاکید کرد: در این دوره هیچ گزارش و یا شکایتی در زمینه وقوع تخلفات انتخاباتی در حوزه های رای گیری صورت نگرفت.

کد خبر 2772344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha