تشکیل پرونده‌ تخلف حوزه قاچاق کالا و ارز ١٢٧ درصد افزایش یافت

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: در تعداد پرونده‌های تخلف حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز در سه ماهه سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد ۱۲۷ درصد رشد هستیم

به گزارش کردپرس، ایرج مرندی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری در حوزه کشف کالای قاچاق ۲۰۵ فقره پرونده تخلف تشکیل گردیده که این میزان در مقایسه با سه ماهه نخست سال گذشته ۱.۸ برابر افزایش داشته است.

او افزود: در سه ماهه نخست سالجاری ۷۹۸ مورد بازرسی در حوزه کشف کالای قاچاق انجام یافته و ۲۰۵ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۷ هزار و ۵۴۲ میلیارد ریال تشکیل شده است.

مرندی اضافه کرد: در تعداد پرونده‌های تخلف حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز در سه ماهه سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد ۱۲۷ درصد رشد هستیم.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان اظهار کرد: دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، روغن‌موتور، پارچه و مواد خوراکی و غذایی از عمده کالاهای کشفی بوده است.

مرندی با اشاره به تشکیل پرونده های ارزی بیان کرد: در حوزه ارزی ۱۲۴ مورد سابقه ارسالی از بانک‌های عامل در خصوص عدم ایفای تعهدات ارزی شرکت‌های دریافت‌کننده ارز منجر به تشکیل ۱۲۴ پرونده تخلف ارزی به ارزش ریالی ۵هزار و ۷۱۳ میلیارد ریال که شامل ۱۱میلیون و ۲۳۷ هزار و ۱۱۸ یورو، ۲میلیون و ۴۶۰ هزار و ۸۷۷ درهم و همچنین ۵ میلیون و ۵۴۵ هزار و ۷۹۴ لیر بود گردیده است.

کد خبر 2772345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha