آمریکا: ترکیه حملات علیه پ.ک.ک را با بغداد و اربیل هماهنگ کند

سرویس جهان- وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حملات چند روز گذشته ترکیه در خاک اقلیم کردستان، بر ایجاد هماهنگی ترکیه با اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق، قبل از حملات تاکید کرد.

به گزارش کردپرس، ارتش ترکیه در روزهای اخیر تحرکات نظامی خود را در خاک اقلیم کردستان تشدید کرده و ضمن ایجاد پست های نظامی در شمال اقلیم کردستان، اقدام به دور تازه ای از حملات پهپادی در بیشتر نقاط اقلیم کردستان، از جمله سلیمانیه کرده است.

وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این حملات، هم ترکیه و هم پ.ک.ک را در ایجاد چنین وضعیتی مقصر دانسته است.

ودانت پاتل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در مصاحبه هفتگی خود با خبرنگاران گفت: ما از شرکایمان در ترکیه درخواست کرده ایم، در جهت محافظت از جان غیرنظامیان در عملیات های برون مرزی، هم با مقامات اقلیم کردستان و هم با مقامات دولت مرکزی عراق هماهنگ باشند.

او افزود: ما قطعا از تهدیدی که منشا آن پ.ک.ک است، واقف هستیم اما از طرفی دیگر، از دولت ترکیه می خواهیم به حاکمیت عراق احترام بگذارد و این قبیل عملیات های نظامی را با این کشور هماهنگ کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، حملات هوایی ترکیه در خاک اقلیم کردستان را پاسخی به تهدیدهای پ.ک.ک در این منطقه دانست و از آنکارا خواست این قبیل عملیات ها را با مقامات در اربیل و بغداد هماهنگ کند تا به قول او، این حملات جان غیرنظامیان را به خطر نیاندازد.

کد خبر 2772359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha