نخست وزیر عراق در دیدار بارزانی: گام مهمی در راستای اعتمادسازی میان بغداد و اربیل برداشتیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نخست وزیر عراق در دیدار رئیس حزب دمکرات اقلیم کردستان با اشاره به اینکه گام مهمی را در اعتمادسازی میان دولت های فدرال و اقلیم کردستان برداشتیم، گفت که اوضاع منطقه و تحولات آن در این دیدار بررسی شد.

به گزارش کردپرس به نقل از میدل ایست نیوز، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق روز چهارشنبه 3 ژوئیه گفت که سفر مسعود بارزانی، رئیس حزب دمکرات اقلیم کردستان به بغداد مهم است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وی افزود که گفت وگوی سازنده و هدفمندی را در زمینه های مختلف اوضاع داخلی و منطقه انجام دادیم.

السودانی با اشاره به اینکه گام مهمی را در اعتمادسازی میان دولت های فدرال و اقلیم کردستان برداشتیم و از مشکلات به ارث رسیده عبور کردیم، گفت که اوضاع منطقه و تحولات آن در این دیدار بررسی شد.

از طرفی دیگر، مسعود بارزانی گفت که از دیدار با نخست وزیر عراق خرسند است.

وی افزود که هدف از سفرش به بغداد، تقویت تلاش های نخست وزیر است که منجر به گشایش حقیقی در امور میان دولت فدرال و اقلیم شد.

بارزانی تصریح کرد که گفت‌وگو با السودانی، درباره اوضاع داخلی و منطقه ای سازنده بوده و دو طرف بر سر مسائل مختلف اتفاق نظر داشتند.

رئیس حزب دمکرات اقلیم کردستان گفت که نخست وزیر، کشور را با نیت هایی رهبری می کند که ما را به این وضعیت آسوده و راحت رسانده است.

پیش از این مسعود بارزانی، صبح امروز چهارشنبه (3 ژوئیه) برای رایزنی با مقامات سیاسی بلندپایه و مسئولان دولتی عراق وارد بغداد شده بود.

این سفر پس از 6 سال به بغداد انجام می شود؛ سفری که نشان دهنده بهبود روابط بین اقلیم کردستان عراق و دولت فدرال عراق است.

کد خبر 2772402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha