نخست وزیر اقلیم کردستان: از بیانیه دادگاه فدرال درخصوص طرح "حساب من" استقبال می‌کنم

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مسرور بارزانی، رئیس دولت اقلیم کردستان اعلام کرد که از بیانیه دادگاه فدرال درمورد مشارکت بانکهای دولتی و خصوصی در فرایند بانکی کردن حقوق کارمندان اقلیم کردستان (حساب من) استقبال می‌کند.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری آوینه، مسرور بارزانی گفت: «از بیانیه دادگاه عالی فدرال درخصوص مشارکت بانک های دولتی و خصوصی در روند بانکی کردن حقوق کارمندان اقلیم کردستان (حساب من) استقبال می‌کنم».

رئیس دولت اقلیم کردستان افزود: «همانطور که همواره مدافع حقوق مردم بوده‌ام، شهروندان اقلیم کردستان نیز باید مانند سایر بخشهای عراق در انتخاب بانک مطلوب خود برای دریافت حقوق، حق انتخاب داشته باشند، مشروط بر این که بانکهای مورد نظر از سوی بانک مرکزی عراق مجوز دریافت کرده و تأیید شده باشند. بیانیۀ دادگاه فدرال این حق اساسی را محقق خواهد کرد».

مسرور بارزانی همچنین از حقوق بگیران اقلیم کردستان خواست در اسرع وقت روند ثبت نام خود را انجام دهند.

وی اضافه کرد که پیشرفتی که امروز حاصل شد ما را بیشتر ترغیب خواهد کرد که پروسه "حساب من" را تسریع ببخشیم و به وعده‌های خود عمل کنیم تا در پایان سال جاری یک میلیون حقوق بگیر صاحب حساب بانکی شوند. این تصمیم همچنین به روابط بین اربیل و بغداد امنیت بیشتری می‌بخشد و راه را برای حل سایر اختلافات هموار خواهد کرد.

کد خبر 2772410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha