خطر آغاز حمله همه جانبه ترکیه به مناطق کردنشین عراق و سوریه

سرویس جهان- نشریه استرالیایی گرین لفت با اشاره به تشدید تحرکات نظامی ترکیه در اقلیم کردستان و مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، نسبت به آغاز یک حمله همه جانبه این کشور در مناطق کردنشین عراق و سوریه هشدار داد.

به گزارش کردپرس، ارتش ترکیه در سال های اخیر عملیات نظامی زیادی در مناطق تحت کنترل کردها، در عراق و سوریه انجام داده است. آنکارا به طور مشخص دو عملیات نظامی برای بیرون راندن نیروهای کرد از شمال سوریه در سال های 2018 و 2019 انجام داد. این کشور در سه سال اخیر حملات هوایی زیادی نیز در مناطق مختلف اقلیم کردستان، بویژه در شمال آن و در نزدیکی مرز ترکیه انجام داده است.

نشریه استرالیایی گرین لفت در گزارش خود درباره وضعیت جنگ ترکیه با پ.ک.ک و نیروهای کرد سوریه نوشت: شواهد موجود نشان می دهد که تنش ترکیه با کردها وارد مرحله تازه ای شده و احتمال آغاز جنگ تازه ای علیه نیروهای کرد در عراق و سوریه وجود دارد.

این نشریه با اشاره به این که ترکیه قصد خود را برای کنترل کامل کوهستان گاره در استان دهوک پنهان نکرده، ادعا کرده است که با تصرف این منطقه کوهستانی، حدود 75 درصد از محدوده استان دهوک اقلیم کردستان عراق به تصرف ارتش ترکیه در خواهد آمد.

گرین لفت با اشاره به این که ترکیه در روز های اخیر شش پایگاه و پست نظامی جدید در خاک اقلیم کردستان عراق ایجاد کرده، از استقرار 1000 نظامی جدید این کشور در اقلیم کردستان خبر داده است.

گرین لفت همچنین با اشاره به گزارش های دیده بان حقوق بشر سوریه، هشدار داد حملات هوایی ترکیه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، بعد از وقفه ای کوتاه، از سر گرفته شده است.

این نشریه از تخریب کامل یک روستای مسیحی نشین در استان دهوک، در حملات خمپاره ای جدید ترکیه، به بهانه مقابله با پ.ک.ک خبر داده است.

گرین لفت تمایل آنکارا برای آتشی با دولت سوریه همزمان با آغاز حملات جدید علیه کردها در عراق و سوریه را تصادفی ندانسته و آن را بخشی از برنامه ترکیه برای مقابله با کردها بویژه در سوریه توصیف کرده است.

کد خبر 2772432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha