خواستار برگزاری کنگره‌ای میهنی توسط مردم و نیروهای سیاسی سوریه هستیم

سرویس سوریه - مجلس سوریه دموکراتیک ضمن درخواست از مردم سوریه و نیروهای سیاسی برای برگزاری کنگره‌ای میهنی، تاکید کرد که گفتگو اساس هر راه‌حل سیاسی است.

به گزارش کردپرس، مجلس سوریه دموکراتیک(MSD) با انتشار بیانیه‌ای از مردم سوریه و نیروهای سیاسی آنها خواست تا کنگره‌ای میهنی برای آزادی سوریه برگزار کنند و همچنین تاکید کرد که گفتگو اساس هر راه‌حل سیاسی است.

به نوشته آژانس خبری هاوار، MSD بیانیه‌ای مکتوب در رابطه با تلاش‌های دولت ترکیه برای احیای روابط با دولت دمشق و حوادث روی داده در مناطق تحت تصرف ترکیه در سوریه منتشر کرد.

در این بیانیه از ایستادگی و مبارزه مردم سوریه در برابر ظلم، ستم و نژادپرستی استقبال شد و تصریح شد: «خواسته‌ها و اهداف برحق سوری‌ها اساس مبارزه و فعالیت سیاسی MSD است. تلاش دولت ترکیه برای احیای روابط با دمشق به قیمت منافع، امیدها و فداکاری‌های مردم سوریه و استفاده از برخی سوری‌ها برای پروژه هایش، نشان می دهد که آزادی سوری‌ها در اتحاد، همکاری و غلبه بر بحران‌های داخلی است.»

در ادامه این بیانیه به وقایع اخیر در شمال سوریه و سیاست های نژادپرستانه علیه پناهجویان سوری در ترکیه اشاره شد و آمده است: «حوادثی که در حال روی دادن است گواه این است که فقط خود سوری‌ها می‌توانند از یکدیگر حمایت کرده و متحد شوند. ما از همه مردم سوریه که برای امنیت و آرامی تلاش می‌کنند استقبال می کنیم. ما از هر نیروی سیاسی که برای استقلال و عدم وابسته بودن تلاش می‌کند استقبال می‌کنیم و از نظر ما گفتگوهای میهنی تنها راه غلبه بر درد مردم سوریه است.»

MSD در پایان از نیروهای سیاسی سوریه خواست که مسئولیت سرنوشت مردم و کشور سوریه را بر عهده بگیرند. همچنین از همه مردم سوریه به ویژه نیروهای سیاسی آن خواست که کنگره‌ای میهنی را که اساس نجات و آزادی سوریه است برگزار کنند.»

کد خبر 2772437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha