بایدن ترکیه را برای پایان دادن به نقض حقوق بشر تحت فشار قرار دهد

سرویس جهان- 142 نماینده کنگره از جو بایدن خواسته اند دولت ترکیه را برای پایان دادن به نقض سیستماتیک حقوق بشر در این کشور تحت فشار قرار دهد.

به گزارش کردپرس، 142 نماینده کنگره آمریکا در نامه ای به جو بایدن، رئیس جمهور این کشور، از او خواسته اند در جریان نشست آینده ناتو، موضوع نقض گسترده حقوق بشر در ترکیه را در دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمور ترکیه مد نظر قرار داده و این مسئله را به صورت جدی پیگیری کند.

142 نماینده کنگره تاکید کرده اند دولت ترکیه در برخورد با مخالفان مرتکب نقض گسترده حقوق بشر شده و نیروهای امنیتی و پلیس این کشور اقدام به شکنجه و ضرب و جرح مخالفان کرده اند.

 آنها در نامه خود به بایدن، از ریس جمهور آمریکا خواسته اند به تعهد خود درباره مقابله با نقض حقوق بشر عمل کند و ترکیه را برای پایان دادن به نقض سیستماتیک حقوق بشر تحت فشار قرار دهد.

ترکیه در سال های اخیر برخوردهای تندی با مالفان بویژه سیاستمداران کرد این کشور داشته است. هزاران نفر از سیاستمداران، وکلا، نمایندگان پارلمان، روزنامه نگاران و فعالان مدنی کرد ترکیه در زندان به سر می برند. برخی زندانیان کرد مانند صلاح الدین دمیرتاش، رهبر سابق بزرگترین حزب کردگرای این کشور، با وجود حکم دادگاه حقوق بشر اروپا مبنی بر لزوم آزادی او، همچنان در زندان به سر می برند.

کد خبر 2772467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha