دستگیری ده‌ها شهروند معترض در گره‌سپی توسط شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه

سرویس سوریه - تاکنون ده‌ها شهروند پس از برگزاری تجمع‌های اعتراضی هفته گذشته در محکوم کردن حملات نژادپرستانه علیه سوری‌ها در ترکیه و عادی‌سازی روابط ترکیه و سوریه در گره‌سپی دستگیر شده ‌اند.

به گزارش کردپرس، پس از برگزاری تجمع‌های اعتراضی هفته گذشته در شهر گره‌سپی با هدف محکوم کردن حملات نژادپرستانه علیه سوری‌ها در ترکیه و عادی‌سازی روابط ترکیه و سوریه، تاکنون ده‌ها شهروند در این شهر توسط شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه دستگیر شده ‌اند.

به نوشته منابع محلی شمال سوریه، شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه که کنترل گره‌سپی و حومه آن را در دست دارند تاکنون ده‌ها تن از ساکنان شرکت کننده در تظاهرات هفته اخیر این شهر را دستگیر کرده اند.

منابع همچنین از وجود یک فعال سیاسی در میان افراد دستگیر شده خبر دادند.

آنها همچنین اظهار داشتند که شبه‌نظامیان اهالی دستگیر شده را به مقر شبه‌نظامیان موسوم به  «پلیس نظامی» این شهر منتقل کردند.

شایان خاطر است که علاوه بر اعتراضات در واکنش به خبر عادی‌سازی روابط سوریه و ترکیه، شب یکشنبه ۱۰ تیر پس از انتشار خبر تعرض جنسی یک مهاجر سوری به یک کودک خردسال، مردم در شهر قیصریه ترکیه به خیابان‌ها ریخته و به ساختمان‌های محل زندگی و مغازه‌های سوری‌ها در این شهر حمله کردند.

درگیری‌ها میان شهروندان ترکیه و سوری‌ها تا حدی بالا گرفت که به حملات نژادپرستانه تبدیل شد. نیروهای پلیس اعزام شده به منطقه نیز نتوانستند مردم خشمگین را کنترل کنند.

اعتراضات به فضای مجازی نیز کشیده شد و مردم معترض ترکیه هشتگ‌هایی را علیه حضور خارجی ها به ویژه مهاجران سوری و کسانی که با خرید خانه شهروندی ترکیه را می گیرند، ترند کردند.

پس از این اقدامات، مردم مناطق شمال ‌غرب سوریه نیز در اقدامی مشابه به خیابان‌ها آمدند و علیه ترکیه شعار دادند و پرچم گ‌های ترکیه را آتش زدند.

کد خبر 2772490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha