عطا سراوی به اتهام منفجر کردن خودروی خود بازداشت شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ سحرگاه روز جمعه عطا سروای پس از بازگشت از خارج از کشور بازگشت در فرودگاه بین المللی سلیمانیه با صدور حکم قاضی بازپرس بازداشت شد.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری ویستگه نیوز عطا سراوی به موجب ماده 456 اداره پلیس استان سلیمانیه و ماده 2 قانون مبارزه با ترور از سوی دستگاه امنیتی اقلیم کردستان تحت تعقیب بود. وی متهم به منفجر کردن خودروی خود به منظور ایجاد ترس و اضطراب در بین مردم است.

پیش از این عطا سراوی عضو سایق شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان پیامی را در خصوص دستگیری خود صادر کرد و در آن اعلام کرد راس ساعت 4 صبح به فرودگاه سلیمانیه رسیدم نیروی زیادی از «سوات» آمدند و من را بازداشت کردند و از من خواستند که طبق دستوری که دارند همراه آنان به دستگاه «آسایش» بروم.

سرواری در پیام خود اعلام کرد بدون آنکه اطلاعی از انجام این کار داشته باشم  و بدون این که بدانم از سوی چه کسی چنین دستوری صادر شده است و چه سناریوی کثیفی برای من طراحی شده است از سوی دستگاه امنیت عمومی بازداشت شدم.

عطا سراوی نوشت می‌خواهم این را به خوبی بدانید که اتحادیه میهنی کردستان متعلق به ماست، کسانی که می‌خواهند ما را از این حزب تفکیک کنند خیلی کوتاه فکر هستند و ما مانند میخی بر قلب آنان فرو می‌رویم. مطمئن باشید عاملان این بازی سخیف می‌خواهند در آستانه برگزاری انتخابات به مردم بگویند که این نشانه وفاداری اتحادیه میهنی است نسبت به جامعه‌ای که دارای دهها شهید می‌باشد.

در پایان این پیام خطاب به برادران طالبانی اعلام کرد من آماده روبرو شدن با هر اتهام ساختگی هستم که برایم آماده می‌کنید، بنابراین این ما و تاریخ خونین مان و این شما و حلقه به گوشانی که با حمایت شما به ما حمله می‌کنند.

عطا سراوی افزود لطفا جلوی انجام این کار را نگیرید در نتیجه هر کس در پشت این بی احترامی قرار گرفته باشد نباید بدون تاوان دادن از زیر بار آن فرار کند و همچنین می‌خواهم بدانم که آیا یک تصمیم سیاسی در پشت این نمایش نامه‌های شما قرار گرفته است در این صورت مطمئن باشید که توطئه گر خود را  می‌سوزاند.

کد خبر 2772493

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha