گزارشاتی تازه از پروژه‌های آبی و ساخت چهار سد در اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- دولت اقلیم کردستان و دولت عراق کمیسیون مشترکی را با هدف ساخت چهار سد در اقلیم کردستان تشکیل داده‌اند، مدیر پروژه ساخت سدها گفت: این پروژه در چارچوب توافق مشترک میان بغداد و آنکارا به مرحله اجرا خواهد رسید.

به گزارش کردپرس، رحمان خانی مدیر بخش سدها در وزارت کشاورزی و منابع آبی دولت اقلیم کردستان به کانال 8 اعلام کرد: «مدت زیادی است که مشغول ساخت چهار سد در اقلیم کردستان هستیم اما ساخت این سدها بسیار پرهزینه است و دولت در وضعیت حال حاضر نمی‌تواند آن را اجرایی کند، بنابراین با دولت عراق هماهنگی های لازم را انجام داده ایم تا هزینه های ساخت سدها را متقبل شود زیرا برای عراق نیز مفید فایده خواهد بود».

مدیر سدهای اقلیم کردستان افزود: «در مدت اخیر با کمیته مشاوران ریاست هیئت وزرای عراق نشستی داشته‌ایم و آنها نیز آمادگی خود را جهت اجرای این پروژه اعلام کردند و ما هم شروع به مطالعه و طراحی مجدد هر چهار سد کردیم زیرا 10 سال از طراحی آنها می گذرد».

رحمان خانی در خصوص از سرگیری ساخت این سدها گفت که بر اساس آخرین توافقات میان عراق و ترکیه، توافقاتی برسر تعدادی از پروژه ها برای اجرا به صورت مشترک بین این دو کشور صورت گرفته است، از جمله پروژه‌های مشترک، ساخت چندین سد در عراق و پروژه ساخت چهار سد در اقلیم کردستان در چارچوب برنامەهای مشترک است.

 چهار سدی که قرار است ساخته شود عبارتند از سد باکرمان بر روی رودخانه خازر، سد مندواه، سد تق تق و سد دلگه.

کد خبر 2772546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha