ترکیه قصد تصرف مناطقی از اقلیم کردستان را دارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- گزارشاتی مبنی بر تهدید بزرگ حمله ترکیه به اقلیم کردستان به دست رسیده است. یک منبع اعلام کرده که ترکیه بیش از 300 تانک نظامی و بیش از هزار سرباز خود را وارد مناطقی از اقلیم کردستان کرده که در آنها مانور های نظامی انجام می‌دهند. به گفته این منبع، ترکیه قصد دارد از منطقه شیلادزی تا دیرلوک، از دیرلوک تا بامرنی و از آنجا هم تا کانی ماسی و سپس به سمت منطقه باتیفه یک خط دیفاکتو ایجاد کند و تمام روستاهای آن منطقه را تحت تصرف خود دربیاورد.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، کامران عثمان رئیس بخش حقوق بشر سازمان CPT آمریکا که بر تهاجمات ایران و ترکیه به اقلیم کردستان نظارت دارد، درخصوص جزئیات و هدف عملیات نظامی ترکیه گفت: ارتش ترکیه بیش از 20 روز است که حرکت های نظامی خود را آغاز کرده است و بیش از 300 تانک و بیش از هزار سرباز را وارد منطقه برواری اقلیم کردستان کرده که در این مناطق مشغول مانورهای نظامی هستند، ترکیه حرکت های نظامی خود را آشکارا آغاز کرده است.

یک منبع آگاه در منطقه برواری  گفت: ارتش ترکیه نیروهای نظامی زیادی را در کوه شَکیوی برادوست پیاده کرده است و اکنون مشغول ساخت یک پایگاه نظامی در این منطقه می‌باشد.

وی تأکید کرد که تحرکات ارتش ترکیه در کانی ماسی و برواری بالا، آغاز یک مانور نظامی در منطقه گاره است و هدف از آن ایجاد یک خط از منطقه شیلادزی به دیرلوک و از دیر لوک به بامرنی و از آنجا به کانی ماسی و سپس به منطقه باتیفا است، ترکیه قصد دارد کلیه روستاهای اطراف این خط را تحت تصرف خود درآورد و آن را به عنوان دیفاکتویی بین عراق و ترکیه قرار دهد.

به گفته این عضو سازمان CPT، ارتش ترکیه چند روزی است وارد چندین روستا از مناطق مذکور از جمله روستاهای کیسته، چلکی، ارادنه، بادیری و بوره شده و مانورهای نظامی خود را آغاز کرده است، بنابراین برخی از ساکنان این روستاها دام های خود را از ترس درگیری‌ نظامی ارزان فروخته‌اند و ساکنان تعداد زیادی از روستاهای مرز استان دهوک نیز به دلیل ترس و اضطراب خانه‌های خود را تخلیه کرده اند.

کد خبر 2772554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha