هدف گذاری حوزه صادرات کردستان در سال ۱۴۰۳، یک میلیارد دلار است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: هدف گذاری این سازمان در حوزه صادرات در سال جاری، یک میلیارد و ۲۲ میلیون دلار است که در صورت تحقق نسبت به سال ۱۴۰۲ شاهد رشدی ۲۳ درصدی خواهیم بود.

به گزارش کرد پرس، بختیار خلیقی در مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج مهندسین استان کردستان، با اشاره به اینکه صنعت، معدن و تجارت کردستان در مسیر جهش قرار گرفته است، گفت: مجموعه صنعت، معدن و تجارت استان با در اختیار داشتن ۳۷ درصد اشتغال و ۳۰ درصد تولید، یکی از دستگاه های بزرگ اقتصادی کردستان محسوب می شود.

وی به حوزه صنعت اشاره کرد و افزود: در این حوزه هزار و ۶۱ واحد صنعتی فعال وجود دارد و با همکاری دستگاه قضا، واحدهای غیرفعال و نیمه فعال نیز در سال جهش تولید با مشارکت مردم به چرخه تولید بازگشته اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان به حوزه طرح و برنامه ریزی اشاره کرد و اظهار کرد: در این حوزه شاهد رشد قابل ملاحظه ای بوده ایم و از نظر تعداد سرمایه گذاری و اشتغال، طرح های صنعتی بزرگی در حال اجرا است.

خلیقی ادامه داد: در حوزه معدن نیز ۳۵۶ واحد معدنی وجود دارد که ۴ مورد در حال تجهیز، ۲۰۰ مورد فعال و مابقی که بیشتر معادن سنگ لاشه است، غیرفعال هستند.

وی یادآور شد: در ۲ سال اخیر برای شفاف سازی در این حوزه، ۲ مرحله مزایده عمومی برگزار شده و تاکنون ۱۷ عرصه برای فعال سازی معادن به متقاضیان واگذار شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به حوزه تجارت، بیان کرد: استان کردستان یکی از استان های مرزی کشور است و در سال گذشته ۸۳۱ میلیون دلار صادرات داشته است.

خلیقی گفت: هدف گذاری برای این حوزه در سال جاری یک میلیارد و ۲۲ میلیون دلار است و با برنامه ریزی های انجام شده، انتظار می رود شاهد رشدی ۲۳ درصدی در این حوزه باشیم.

وی با بیان اینکه در راستای جهش تولید، در حوزه معدن ۱۳ درصد، در حوزه صنعت ۸ درصد و در حوزه تجارت ۲۳ درصد رشد هدف گذاری شده استف افزود: بر اساس این اهداف، کمیته ها و سند راهبردی طراحی و اجرا می شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: کردستان در بحث تعهد اشتغال یکی از دستگاه های برتر استان است و نزدیک به ۱۱ هزار نفر اشتغالزایی واقعی در این استان انجام شده است.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات مهدی مهتابانی تقدیر به عمل آمد و مصطفی احمدی به عنوان مسئول جدید بسیج مهندسین صنعتی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان معرفی شد.

کد خبر 2772595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha