۴۰ فقره آتش سوزی در مراتع و جنگل های کردستان اتفاق افتاده است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: در ۳ ماهه اول امسال، طی ۴۰ فقره آتش سوزی، ۳۱۹ هکتار از مراتع و جنگل های استان دچار حریق شده است.

به گزارش کرد پرس، بهزاد شریفی پور گفت: سال ۱۴۰۲ در مدت مشابه، ۴۳ فقره حریق به مساحت ۴۷۲ هکتار حریق در استان اتفاق افتاد که امسال از لحاظ تعداد، ۲۵ درصد و از نظر مساحت ۴۵ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: امسال در شهرستان بانه ۱۰ فقره آتش سوزی جنگل طبیعی به مساحت ۱۴.۹ هکتار، ۲ فقره مرتع به مساحت ۱.۵ هکتار و یک فقره به مساحت یک هکتار اراضی جنگلی اتفاق افتاد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان اظهار کرد: در شهرستان دهگلان ۲ فقره به مساحت ۲۳ هکتار، دیواندره ۴ فقره مرتع به مساحت ۸.۱ هکتار و شهرستان سقز ۵ فقره به مساحت ۲۱.۹۲ هکتار آتش سوزی روی داد.

شریفی پور ادامه داد: در شهرستان قروه ۲ فقره حریق به مساحت ۶۰ هکتار مرتع، در سروآباد ۴ فقره به مساحت ۳۱.۵ هکتار جنگل طبیعی و ۱۰ هکتار مرتع، در شهرستان سنندج ۲ فقره به مساحت ۳۲ هکتار مرتع، در کامیاران ۲ فقره به مساحت ۲۹ هکتار مرتع و یک فقره به مساحت ۳ هکتار اراضی جنگلی و در مریوان ۵ فقره به مساحت ۹۳.۱ هکتار جنگل طبیعی اتفاق افتاد.

وی یادآور شد: بیشترین تعداد حریق مربوط به شهرستان بانه به تعداد ۱۳ فقره و بیشترین مساحت مربوط به شهرستان مریوان به مساحت ۹۳.۱ هکتار بود و شهرستان بیجار تا کنون حریقی گزارش نداده است.

کد خبر 2772603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha