ترکیه قصد تصرف مناطقی از اقلیم کردستان را دارد

گزارش های مبنی بر تهدید بزرگ حمله ترکیه به اقلیم کردستان به رسانه درز کرده است. یک منبع اعلام کرده که ترکیه بیش از 300 تانک نظامی و بیش از هزار سرباز خود را وارد مناطقی از اقلیم کردستان کرده که در آنها مانورهای نظامی انجام می‌دهند.

به گفته این منبع، ترکیه قصد دارد از منطقه شیلادزی تا دیرلوک، از دیرلوک تا بامرنی و از آنجا هم تا کانی ماسی و سپس به سمت منطقه باتیفا یک خط دیفاکتو ایجاد کند و تمام روستاهای آن منطقه را تحت تصرف خود دربیاورد.
کامران عثمان رئیس بخش حقوق بشر سازمان CPT آمریکا که بر تهاجمات ترکیه به اقلیم کردستان نظارت دارد، درخصوص جزئیات و هدف عملیات نظامی ترکیه گفته است: ارتش ترکیه بیش از 20 روز است که حرکت های نظامی خود را آغاز کرده است و بیش از 300 تانک و بیش از هزار سرباز را وارد منطقه بروار اقلیم کردستان کرده که در این مناطق مشغول مانورهای نظامی هستند، ترکیه حرکت های نظامی خود را آشکارا آغاز کرده است.
یک منبع آگاه در منطقه بروار هم گفته است: ارتش ترکیه نیروهای نظامی زیادی را در کوه شَکیو برادوست پیاده کرده است و اکنون مشغول ساخت یک پایگاه نظامی در این منطقه است.
وی تأکید کرد که تحرکات ارتش ترکیه در کانی ماسی و برواری بالا، آغاز یک مانور نظامی در منطقه گاره است و هدف از آن ایجاد یک خط از منطقه شیلادزی به دیرلوک و از دیرلوک به بامرنی و از آنجا به کانی ماسی و سپس به منطقه باتیفا است، ترکیه قصد دارد کلیه روستاهای اطراف این خط را تحت تصرف خود درآورد و آن را به عنوان دیفاکتویی بین عراق و ترکیه قرار دهد.

کد خبر 2772604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha