موضع اتحادیه میهنی درباره حملات ترکیه به خاک اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان درخصوص حملات ترکیه در خاک اقلیم کردستان اعلام کرد: «این حملات به تمامیت ارضی عراق آسیب وارد خواهد کرد و دولت عراق باید دراین باره پاسخگو باشد».

به گزارش کردپرس به نقل از خندان، سعدی پیره سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان درمورد تحرکات نظامی اخیر ترکیه گفت: «ما فکر می‌کنیم این حملات تجاوز به خاک عراق و آسیب به تمامیت ارضی عراق است، براساس ماده 110 قانون این موضوع در صلاحیت دولت عراق است و باید پاسخگو باشد و اگر بخواهد از کسی درخواست کمک کند باید آن دولت اقلیم کردستان باشد».

این اظهارات سعدی پیره درحالی مطرح می‌شود که ترکیه حملات تازه خود در مناطق اقلیم کردستان را آغاز کرده و در حال حاضر در برخی از مناطق استان دهوک جنگ و درگیری میان ارتش ترکیه و گریلاهای حزب کارگران کردستان (پ ک ک) ادامه دارد.

سازمان CPT کردستان عراق اعلام کرد که به شدت نگران عملیات های نظامی اخیر ترکیه و تأثیر آن بر غیرنظامیان و خانه و زندگی روستاییان است، آنها از آواره شده صدها خانواده غیرنظامی درصورت ادامه دار بودن عملیات های نظامی بیم دارند و افزود که سپاه ترکیه در عمق 15 کیلومتری وارد خاک اقلیم کردستان شده است.

کد خبر 2772605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha