اسامی ذکر شده در لیست حقوق نیروهای امنیتی اقلیم کردستان کُرد یا عراقی نیستند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده جنبش نسل نو در پارلمان عراق اعلام کرد که حزب دمکرات و اتحادیه میهنی کردستان اسامی را در لیست حقوق ذکر کرده اند که عراقی نیستند و اصلا کُرد هم نیستند. وی افزود: «پیشنهاد شده که سودانی، نخست وزیر عراق حقوق نیروهای امنیتی را ارسال کند تا مشکل لیست حقوق آنها شود».

به گزارش کردپرس به نقل از NRT، محمد اسماعیل نماینده جنبش نسل نو در پارلمان عراق گفت: اسامی ذکر شده توسط اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان در لیست حقوق کارمندان اقلیم عراقی نیستند و اصلا کرد هم نیستند.

وی اشاره کرد: علاوه بر این اسامی، تعداد زیادی از اسامی نیروهای امنیتی چندبار در لیست حقوق تکرار شده‌اند.

محمد اسماعیل تصریح کرد که بر اساس اطلاعات در دسترس فراکسیون جنبش نسل نو، پیشنهاد شده که سودانی، نخست وزیر عراق حقوق نیروهای امنیتی را ارسال کند تا مشکل لیست حقوق آنها رفع شود.

این درحالی است که یک منبع آگاه در بغداد در گفتگو با NRT اظهار داشت: ناظر مالی عراق و و وزیر دارایی گفته‌اند دولت انتقالی لیست حقوق نیروهای امنیتی را درست ارسال نکرده اند، به همین علت با ارسال پول به اقلیم موافقت نکرده‌اند، وی اضافه کرد که لیست حقوق را برای تصمیم گیری نهایی به نخست وزیر ارائه کرده‌اند.

اکنون که در ماه ژوئیه بسر می‌بریم، همچنان هیچ تاریخی برای پرداخت حقوق ماه مه نیروهای امنیتی اعلام نشده است و این درحالی است که آخرین حقوق دریافتی آنان قبل از عید فطر بوده که آن هم حقوق ماه آوریل بوده است.

کد خبر 2772613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha