تقویت مواضع روسیه و آمریکا در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، نیروهای روسی و آمریکایی با استقرار تجهیزات جدید در دو استان حسکه و شرق حلب، مواضع خود در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه را تقویت کرده اند.

 به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر سوریه که تحولات سوریه را رصد می کند، از ورود تجهیزات نظامی جدید توسط آمریکا و روسیه به پایگاه های این کشورها در دو منطقه تحت کنترل نیروهای کرد در حسکه و کوبانی خبر داد.

بر اساس این گزارش، نیروهای روسیه تجهیزات جدیدی در پایگاه سارین در شهر کردنشین کوبانی در شمال سوریه مستقر کرده اند. این تجهیزات شامل، سلاح، مهمات و لجستیک مورد نیاز نیروهای روسی بوده است.

نیروهای روسیه اخیرا دو پایگاه جدید در اطراف شهر کوبانی احداث کرده اند، نیروهای آمریکا در پی حمله ترکیه به منطقه تحت کنترل کردها در سال 2019، کوبانی را ترک کردند. مدت کوتاهی بعد از خروج نیروهای آمریکایی، نیروهای روسی در این منطقه مستقر شدند.

 دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین از ورود 38 کامیون تجهیزات نظامی و لجستیک متعلق به نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا به استان حسکه در شمال شرق سوریه خبر داد که تحت کنترل اداره خودگردان کردی است. این محموله ها از گذرگاه مرزی الولید که اقلیم کردستان عراق را به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه متصل می کند، وارد پایگاه های آمریکا شده است.

بر اساس گزارش های جدید دیده بان حقوق بشر سوریه، آمریکا اخیرا برای ورود تجهیزات نظامی بیشتر از هواپیماهای ترابری و هلیکوپترهای باری استفاده کرده است.

کد خبر 2772641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha