سهم تردد زائران اربعین از مرز تمرچین ٢.٥ درصد است

معاون‌وزیر راه و شهرسازی گفت: پیش‌بینی‌ها از حضور بیش از ٤ میلیون و ۹۰ هزار زائر از طریق مرزهای زمینی در مراسم پیاده‌روی اربعین امسال حکایت دارد و از مجموع این تعداد زائر، سهم تردد از پایانه مرزی مهران ۴۵، شلمچه۲۶، خسروی ۱۵، چذابه ۹.۵ و باشماق و تمرچین به‌ترتیب ۲ و ۲.۵ درصد خواهد بود.

به گزارش کردپرس، داریوش امانی با بیان این‌که پیش‌بینی‌های یاد شده با فرض ۲۴ ساعته بودن مرز خسروی صورت گرفته، افزود: چنانچه مدت فعالیت مرز خسروی به ۱۲ ساعت کاهش یابد، تمایل زائران به مرز مهران افرایش خواهد یافت.

او اوج زمان رفت را پنجشنبه تا شنبه (۱۰ تا ۱۲ صفر) و روز اوج برگشت را شنبه تا دوشنبه (۱۹ تا ۲۱ صفر) عنوان کرد و افزود: تعداد ناوگان اتوبوس مورد نیاز برای روز اوج موج رفت برای کل مرزها ۴۰۰۰ دستگاه اتوبوس و برای روز اوج برگشت ۴۹۰۰ دستگاه اتوبوس می‌باشد که از این تعداد بیش از ۷۰ درصد ناوگان اتوبوس مربوط به مرز مهران و خسروی خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درخصوص پیش‌بینی پارکینگ نیز گفت: پارکینگ مورد نیاز در این ایام برای مرز مهران حدود ۱۴۰ هزار وسیله‌نقلیه، مرز شلمچه ۹۷ هزار و مرز چذابه ۲۱ هزار وسیله‌نقلیه پیش‌بینی می‌شود.

امانی با بیان این‌که باتوجه به متوسط ۲/۵ روزه فاصله رفت و برگشت ناوگان اتوبوسی از مرز به مبادی و بالعکس، در سه روز اوج برگشت (اربعین و روز قبل و بعد از آن) حدود ۹۰۰۰ دستگاه اتوبوس فعال برای جابجایی زوار از مرزهای شش‌گانه مورد نیاز است، افزود: انتظار می‌رود در مجموع ۷۲ درصد ناوگان در مرز مهران و خسروی، ۲۱ درصد در شلمچه، ۵ درصد چذابه و باشماق و ۲ درصد تمرچین مورد نیاز باشد.

او اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود ۷۴ درصد کل زوار اربعین امسال مربوط به ۱۰ استان تهران، خراسان‌رضوی، اصفهان، خوزستان، قم، فارس، البرز، آذربایجان‌شرقی، کرمان و مازندران باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی سهم ۳۷ درصدی دو استان تهران و اصفهان در تقاضای ناوگان اتوبوس را از نکات مهم و قابل توجه در امر مدیریت ناوگان دکر کرد و افزود: بیشترین سهم زائران ناوگان اتوبوسی در سفرهای برگشت مربوط به استان‌های تهران، اصفهان، خوزستان، قم، خراسان‌رضوی، فارس، آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی است، به‌طوری که هشت استان فوق، ۷۱ درصد از سهم زائران ناوگان اتوبوسی را تشکیل می‌دهد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: باتوجه به تجربه سنوات قبل درخصوص ورود زائران خروجی از مرزهای شلمچه و چذابه از مرز مهران به‌دلیل مسافت زیاد و هزینه بالای حمل و نقل در کشور عراق، ضروری است تمهیدات لازم برای توزیع مناسب زائران از مرزهای یاد شده و پیشگیری از تجمع زوار انجام شود.

کد خبر 2772643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha